منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مطالعات پهنه بندی زلزله در استان اصفهان توسط دانشگاه اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان درحال انجام است که این مطالعات در شناسایی گسل ها، بررسی و میزان مطالعات لرزه خیزی و تحلیل زلزله در اصفهان مهم است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اعلام وزارت کشور مبنی بر جانشین شدن استان اصفهان برای بحران زلزله در استان تهران تصریح کرد: استان اصفهان علاوه بر معین استان تهران و منطقه دو شهری تهران، وظیفه هماهنگی سایر استان‌های معینِ تهران از جمله مرکزی، قم، قزوین و مازندران و غیره را هم برعهده دارد.

وی بیان داشت: مسئولیت جانشینی استان اصفهان در بحران‌های طبیعی تهران باعث شد تا طی جلسات متعدد با ستاد پیشگیری از مدیریت بحران شهر تهران، وظایفی تبیین شود و با جانمایی مکان‌های مختلف امدادی جهت اسکان اضطراری با وقوع بحران، ستادهای مختلفی اعم از بازسازی تا اطلاع رسانی تعریف شود.

اقدامات با رویکرد پیشگیرانه موقعیت‌های بحرانی در استان اصفهان

شیشه فروش اشاره‌ای هم به اقداماتی با رویکرد پیشگیرانه جهت مدیریت بحران‌های طبیعی مانند زلزله در استان اصفهان داشت و افزود: مرکز لرزه نگاری زلزله اصفهان زیر نظر مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران است و ۹ ایستگاه لرزه نگاری در استان اصفهان فعال است.

وی افزود: مطالعات پهنه بندی زلزله در استان اصفهان توسط دانشگاه اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان درحال انجام است که این مطالعات در شناسایی گسل ها، بررسی میزان مطالعات لرزه خیزی و تحلیل زلزله در اصفهان مهم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: گزارش مطالعات پهنه بندی زلزله در مدیریت بحران استانداری اصفهان ارائه شد تا تمهیدات لازم به منظور مقاوم سازی ساختمان ها و پیشگیری از خسارات زلزله های احتمالی در استان اصفهان انجام شود.

وی افزود: ۵۶ دستگاه شتاب نگار در ۱۷ شهر استان اصفهان دائر شده است که در سال گذشته ۱۳ دستگاه شتاب نگار برخط شد و در طراحی ساختمانها نسبت به مقاوم سازی در برابر زلزله کاربرد دارد.

شیشه فروش اعلام کرد: ۹۰۰ واحد تولیدی فعال در تولید مصالح ساختمانی در استان اصفهان وجود دارد که ۵۵درصد آنها استانداردسازی شدند تا کالاهای ساختمانی باکیفیت تولید کنند و سازمان صمت با نظارت سازمان نظام مهندسی بر مبنای آیین نامه استاندارد مجوز فعالیت صادر کند.

وی اقدامات پیشگیرانه در وقوع زلزله در استان اصفهان را جمع بندی کرد و گفت: تقویت و توسعه ایستگاه های لرزه نگار، تاب آوری ساختمانها در برابر زلزله و مطالعات پهنه بندی زلزله در استان اصفهان از اهم این فعالیت هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =