سیدرضا شهرستانی-عضو هیات مدیره انجمن فولاد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: شرکت فولاد مبارکه با دستاوردهای متعدد صنعتی چهره جهانی از انقلاب اسلامی است.

رضا شهرستانی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه 52 سال از عمر فولاد در ایران می گذرد، اظهار داشت: تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران تولید فولاد در کشور 500 هزار تن بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بهره برداری از شرکت فولاد مبارکه از تولید 30 میلیون تن عبور کردیم.

وی افزود: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تولید 31 میلیون تن رسیدیم که از این تعداد 11 میلیون تن تختال و محصولات تخت و 20 میلیون تن هم در محصولات طویل است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه بزرگترین واحد صنعتی کشور بهترین محصولات فولادی را از نظر کمی و کیفی تولید می کند، گفت: شرکت فولاد مبارکه چهره جهانی است و در زمینه تولید تختال و اسلب با سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق توانسته از سنگ تا رنگ را تکمیل کند.

وی اضافه کرد: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت فولاد مبارکه وارد انقلاب چهارم می شود که با تجهیز تکنولوژی های روز در راستای افزایش بهره وری و کاهش سرمایه در گردش و راندمان بالا در تولید به جهش تولید از نظر کمی و کیفی و تامین نیاز صنایع دیگر نائل شود.

شهرستانی باز هم بر افتخارآفرینی فولاد مبارکه صحه گذاشت و گفت: رمز موفقیت بزرگترین واحد صنعتی کشور این است که همواره خودش را به تکنولوژی روز دنیا مجهز کرده و از بابت کیفیت و کمیت محصولات رکورد زده است.

وی افزود: اهداف چشم انداز 1404 بر تولید 55 تنی فولاد استوار است و امیدواریم با سرمایه گذاری در بخش تخت و جلوگیری از دخالت دولت و مجلس در مباحث صنعت فولاد بتوان علاوه بر تامین نیاز داخلی مسیر صادرات را فراهم کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با نفی شدید قیمت گذاری دستوری اظهار داشت: سیاست شکست خورده قیمت گذاری دستوری موجب رانت زایی می شود و تولید کننده و مصرف کننده نهایی متضرران اصلی این سیاست هستند.

وی افزود: از آنجا که 17 درصد کل بورس ایران را صنایع فولادی تشکیل می دهد لازم است در راستای جلب اعتماد سرمایه گذاری در بازار بورس از دخالت های ناصحیح جلوگیری شود.

شهرستانی تحریم های متعدد صنعت فولاد و به ویژه شرکت فولاد مبارکه را بی تاثیر دانست و گفت: هرچه شدت تحریم ها بیشتر شد تکیه بر توان داخلی افزایش یافت و نمونه آن در بومی سازی قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه مشهود است که می توان به تولید اسلب 300 میلیمتر برای نخستین بار در کشور اشاره کرد که غرور آفرین است.

وی افزود: قیمت فولاد نسبت به چند ماه اخیر رشد خوبی داشته است و همین باعث می شود خریداران محصولات فولادی افزایش یابند و چنانچه مشکلات ارزی مرتفع شود و با سیاست توسعه صادرات و تامین نیاز داخلی از طریق صنایع خرد می توان به ارزآوری موثری دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =