کسری بابایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه از افتتاح ده پروژه شاخص کشاورزی در شهرستان مبارکه در ایام دهه فجر با سرمایه‌گذاری ۶۴ هزار و ۱۰۸ میلیون ریال و اشتغال زایی ۱۱۹ نفر خبر داد.

سید کسری بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: در ایام دهه فجر، یک پروژه گوسفند داشتی ۵۰۰ راسی با سرمایه گذاری شخصی در دهسرخ مبارکه و همچنین یک واحد گلخانه سبزی و صیفی با سطح زیر کشت ۳۸۰۰ متر مربع و سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: احداث یک هزار و 220 متر کانال آبیاری مرمت و بازسازی سه حلقه قنات به طول ۹۲۰ متر و سطح زیر کشت ۱۹۰ هکتار از دیگر پروژه های شاخص این شهرستان است.

اجرای دو طرح آبیاری کم فشار در مبارکه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه بیان داشت: اجرای دو طرح آبیاری کم فشار در سطح ۸۹ هکتار با استفاده از اعتبارات ملی و همچنین خود یاری مالکان طرح، زمینه افزایش بهره وری و بالابردن راندمان آب را موجب می شود.

وی گفت: احداث یک واحد ساختمان اداری و انبار مربوط به شرکت رویش سبز از شرکت های خدمات فنی و مهندسی و مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در مساحت ۶۰۰ مترمربع با آورده شخصی در شهر دیزیچه نیز یکی از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام است.

5.3 درصد اراضی کشاورزی استان در مبارکه

جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه شهرستان مبارکه توضیح داد: شهرستان مبارکه با دارا بودن ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل ۵ و ۳ دهم درصد از اراضی کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و با دارا بودن آب و هوای معتدل استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد.

وی افزود:  از محصولات عمده این شهرستان می‌توان به تولید انواع غلات، حبوبات، محصولات علوفه‌ای و جالیزی و انواع سبزی و صیفی و همچنین محصولات باغی مانند هلو و شلیل، انار، به، انگور ،گیلاس ،گلابی و زردآلو و محصولات گلخانه ای اشاره کرد که افراد شاغل در بخش کشاورزی شهرستان حدود ۱۳ هزار نفر است.

تاکید بر اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی

بابایی تاکید کرد: به دلیل کم آبی شدید و خشکسالی های مداوم در استان اصفهان که وارد یازدهمین سال خود شده است سعی بر این بوده که بتوان محصولات ای مقاوم با شرایط خشکسالی و سازگار را در برنامه جایگزینی کشت محصولات قرارداد و اقدامات متناسبی جهت کاهش اثرات خشکسالی تدوین و به مرحله اجرا گذاشت.

وی افزود: از جمله این برنامه ها  جایگزینی ارقام گندم و جو گواهی شده، اصلاح الگوی کشت تغییر تاریخ کاشت استفاده از کشت های نشایی توسعه کشت گلخانه ای توسعه کشت گیاهان دارویی و اجرای روش های نوین آبیاری می باشد که در این ایام مبارک از تعدادی از این پروژه ها بهره برداری می شود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =