• ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
  • کد خبر: 41503
  • readingTime: ۲ دقیقه
شاه چراغ

دقایقی پیش یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد.گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایراسین به نقل تسنیم، گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی در تلاش بودند که وارد حرم شوند.

چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.

این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند.یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر  شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

در این حادثه دو نفر زخمی شدند که جراحت‌ آنها شدید گزارش شده است.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص این حادثه گفت: هنوز به محل حادثه نرسیده است اما بر اساس اولیه که تایید نشده است در جریان این حادثه یک نفر شهید و ۴ تا ۵ نفر زخمی شده‌اند.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ هم درباره این حادثه گفت: دو تروریست که قصد داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند با نیروهای حفاظت از حرم درگیر می‌شوند و دست به شیلک کور می‌زنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که نیروهای امنیتی داده‌اند یکی از ترویست‌ها در صحنه دستگیر شده است و فرد دیگر متواری شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در باره این حادثه گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکنون ۸ نفر زخمی شده‌اند که حال یک نفر وخیم گزارش شده است.

 استاندار فارس: در این حادثه تروریستی یک نفر به شهادت رسیده است و در مجموع 7 نفر مجروح شده است. دو تن از مجروحان از خادمان حرم هستند و مابقی مجروحان از زائران هستند. ایمانیه حال چند تن از مجروحان را وخیم اعلام کرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند، سپس از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می‌شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می‌کند و یک نفر نیز به شهادت می‌رسد. به گفته یدالله بوعلی تروریست مسلح توسط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است.

بی‌بی‌سی: داعش مسئولیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) را برعهده گرفت.

 رئیس کل دادگستری فارس: بتاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند.

یک منبع آگاه گفت: شهید حادثه تروریستی امروز از خدام حرم مطهر بوده و پس از برخود تیر به ناحیه کتفش به شهادت رسیده است. 

۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =