آب و هوا

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و احتمال آسیب به باغات و محصولات کشاورزی در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام مرکز اقلیم هواشناسی، امروز یکشنبه این شرایط در استان «خراسان شمالی»، فردا دوشنبه در استان‌های «خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، روز سه شنبه استان‌های «خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان» انتظار می‌رود.

برای روز چهارشنبه نیز در استان‌های «خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان» هشدار کاهش دما صادر شده است.

کاهش دما اثرات مخاطره آمیزی همچونی «آسیب به شکوفه‌ها و جوانه‌های درختان و محصولات سطح زمین» در پی دارد.

توصیه می‌شود نسبت به «تامین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، تخلیه سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دما، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و استفاده از جیره غذایی پر انرژی برای دام و طیور» اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =