زاینده رود سیلاب

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع بارش‌های رگباری محلی، روانآب و سیلاب‌های لحظه‌ای در سراسر استان از امروز تا پنجشنبه سوم فروردین ماه هشدارداد.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، نوید حاجی بابایی با اشاره به اینکه ماهیت بارش‌ها رگباری است، اظهار داشت: از امروز سه‌شنبه یکم فروردین ماه تا پایان هفته بارش‌های رگباری سراسر استان اصفهان را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در نیمه غرب استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود، افزود: شدت بارش فردا چهارشنبه در نیمه شمالی استان و روز پنجشنبه سوم فروردین ماه در نیمه شرق اصفهان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نیمه شمالی استان از جمله شهرستان‌های کاشان، نطنز، اردستان و نائین، شرایط آب‌گرفتگی معابر عمومی، وقوع روان‌آب و شکل‌گیری سیلاب محلی را دارد.

حاجی بابایی تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار قرار داریم شرایط تشدید بارش‌ها به صورت رگبار محلی را طی این سه روز شاهد خواهیم بود و وقوع سیلاب لحظه‌ای و محلی در سراسر استان و به طور عمده در ساعات ظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: هم‌وطنانی که قصد مسافرت دارند شرایط جوی را مد نظر قرار دهند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در کنار بارش‌های رگباری طی سه روز اول فروردین، افت محسوس دما بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس در استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود و احتمال تنش‌دمایی و سرمازدگی برای محصولات باغی و کشاورزی دور از انتظار نیست.

حاجی بابایی با بیان اینکه امروز و فردا چهارشنبه وزش شدید باد را در سراسر استان شاهد هستیم، گفت: احتمال شکل گیری توفان محلی و خیزش گردوخاک در نیمه شرق اصفهان طی امروز وجود دارد و اختلال در تردد جاده‌ای در مسیرهای مواصلاتی استان اصفهان به یزد در ساعات پیش رو دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: هفته آینده نیز شاهد ورود یک سامانه ناپایدار به استان خواهیم بود که درباره جزئیات آن طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =