سنگ آهن

قیمت سنگ آهن معاملات آتی بورس کالای دالیان ۲.۴۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معاملات آتی سنگ آهن در پایان هفته گذشته با جهش همراه بود. داده‌های بیشتر از حد انتظار نسبت به فعالیت تولید فولاد در چین، امیدها را برای بازگشت تقاضا در بزرگترین تولید کننده فولاد جهان افزایش داد.

معاملات آتی سنگ آهن ماه می در بورس کالای دالیان (DCE) پس از بسته شدن حدود ۰.۸ درصد کاهش در روز قبل از معاملات، با ۲.۴۲ درصد افزایش به ۹۰۸.۵ یوان (۱۳۱.۶۴ دلار) در هر تن پایان یافت.

در بورس سنگاپور، سنگ آهن معیار آوریل با ۲.۱۷ درصد افزایش به ۱۲۶.۰۵ دلار در هر تن رسید. شاخص مدیران خرید بخش تولید چین (PMI) در ماه گذشته نیز به ۵۲.۶ رسید که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۱۲ است که بدین ترتیب انتظار بهبود مستمر در تقاضای پایین دستی (فولاد خام) از قیمت مواد خام از جمله سنگ آهن حمایت کرد.

این در حالی است که به خاطر از سرگیری تولید کارخانه‌های فولاد چین بعد از شروع دوباره در سال جدید میلادی، افزایش قابل توجهی را در زمینه تولید فولاد خام داشته‌اند که در نتیجه انتظار می‌رود ذخایر سنگ آهن را برای تامین نیازهای تولیدی خود تکمیل کنند.

از سوی دیگر کُک نیز نشانه‌هایی از افزایش را نشان داد و قیمت این ماده مهم، DCJcv۱، با افزایش ۱.۸۶ درصدی همراه بود. زغال سنگ کک DJMcv۱ تغییر کمی داشت و به ۲۰۳۳.۵ یوان در تن رسید.

قیمت میلگرد در بورس آتی شانگهای SRBcv۱ نیز ۱.۱ درصد افزایش یافت. کویل نورد گرم SHHCcv۱ با ۱.۱ درصد افزایش و مفتول SWRcv۱ نیز با ۰.۹۸ درصد همراه بود. قیمت فولاد ضد زنگ نیز ۱.۳۶ درصد کاهش یافت که دلیل کاهش قیمت فولاد ضد زنگ، کاهش تقاضای این کالای مهم است چرا که معمولاً در سه ماهه اول سال حجم تقاضا کاهش می‌یابد.

به گزارش ایراسین، چین کل تولید فولاد خام خود را برای سال ۲۰۲۲ به حدود ۱.۰۱۸ میلیارد تن رساند که نشان‌دهنده کاهش ۱.۷ درصدی نسبت به سال قبل است. پیش از این، تولید سال ۲۰۲۲ را ۱.۰۱۳ میلیارد تن گزارش شده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۱ درصد کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =