• ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
  • کد خبر: 31068
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش پراکنده برف و سردی هوا به ویژه در مناطق شمال و غرب استان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، مینا معتمدی با اشاره به گذر امواج ناپایدار از تراز میانی جو بر روی استان اصفهان، اظهار داشت: طی امروز جمعه در بیشتر مناطق استان افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا شنبه تا اوایل روز یکشنبه در نواحی شمال و غرب استان اصفهان بارش برف را انتظار داریم‌.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در کلانشهر اصفهان و مناطق مرکزی استان احتمال بارندگی وجود ندارد، اضافه کرد: شدت بارش برف در مناطق یاد شده نیز خفیف و پراکنده است.

معتمدی با اشاره به سردتر شدن هوای استان طی شنبه و یکشنبه، ابراز داشت: بیشینه دمای استان طی ساعات پیش رو بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و براین اساس بیشینه هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات بعد از ظهر امروز به ۱۳ درجه سانتیگراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان تا شنبه پیش بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی نسبت به سکون و سردی هوا در نواحی مرکزی اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره به سکون و سردی هوا و احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد.
هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
در این اطلاعیه آمده است از امروز پنجشنبه تا اواسط روز شنبه ۱۹ آذرماه به دلیل حاکمیت سکون جوی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی، احتمال کاهش نسبی شعاع دیدو افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.
هواشناسی در این اطلاعیه توصیه کرده که گروه‌های آسیب پذیر مانند افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، سالمندان، کودکان و زنان باردار از تردد غیر ضرور و فعالیت ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =