فولاد

گزارشی از میزان تولید آهن اسفنجی، فولاد میانی و کل محصولات فولادی در ۶ ماهه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ منتشر شد که بر اساس آن میران تولید کل محصولات فولادی با افت ۱۰ درصدی تولید مواجه شده است.

به گزارش ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، میزان تولید کل مقاطع طویل فولادی در شش ماهه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با رشد منفی ۴ درصدی مواجه شده است که بیشترین افت تولید متعلق به تیرآهن بوده؛ به این صورت که میزان تولید از ۶۲۶ هزار تن در ۶ ماهه پارسال به ۵۶۶ هزار تن در نیمه نخست سال جاری رسیده و ۱۰ درصد کاهش یافته است. همچنین میلگرد و نبشی، ناودانی و سایر مقاطع نیز به ترتیب رشد منفی ۴ و ۱ درصدی را داشته‌اند.

در خصوص تولید مقاطع تخت فولادی نیز باید گفت که در مجموع میزان تولید محصولاتی مانند ورق گرم، ورق پوشش‌دار، همچنین ورق سرد با افت ۱۶درصدی همراه شده اند و بیشترین کاهش تولید مربوط به ورق گرم است؛ چراکه مقدار تولید این محصول از ۴ میلیون و ۵۷۲ هزار تن به ۳میلیون و ۹۰۵ هزار تن رسیده و افت ۱۵ درصدی تولید را داشته است.

ورق سرد نیز از مقدار تولید یک میلیون و ۳۶۸ هزارتن در ۶ ماهه پارسال به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تن رسیده و ۱۱ درصد کاهش تولید را به ثبت رسانده است؛ ورق پوشش‌دار کمترین میزان افت تولید را به ثبت رسانده و از رقم ۷۶۶ هزار تن به ۷۳۱ هزار تن رسیده و ۵ درصد کاهش تولید داشته است.

در مجموع کل محصولات فولادی که در ۶ ماهه نخست ۹۹ به مقدار ۱۰ میلیون و ۲۸۹ هزار تن تولید شده بود، امسال و در مدت مشابه با افت ۱۰درصدی تولید به عدد ۹ میلیون و ۲۸۱ هزار تن رسیده است.

بیلت و بلوم نیز طی مدت یادشده با افت ۱۷ درصدی تولید مواجه شدند و رقم تولید از ۹ میلیون و ۲۷۱ هزار تن به ۷ میلیون و ۷۳۶ هزار تن رسیده است.

اسلب با افت ۹ درصدی در میزان تولید از ۵ میلیون و ۷۵۶ هزار تن در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ به میزان ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار تن در نیمه نخست امسال تولید شده است.

در مجموع مقدار تولید فولاد میانی از رقم ۱۵ میلیون و ۲۷ هزار تن به ۱۲ میلیون و ۹۹۴ هزار تن رسیده و کاهش ۱۴ درصدی تولید را به ثبت رسانده است.

آهن اسفنجی هم به عنوان یکی از محصولات مهم در صنعت فولادسازی، در ۶ ماهه نخست امسال با رشد منفی ۵ درصدی همراه شده و رقم تولید از ۱۵ میلیون و ۵۶۲ هزار تن به ۱۴ میلیون و ۷۸۷ هزار تن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =