• ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
  • کد خبر: 10587
  • readingTime: ۱ دقیقه
شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با پایداری جوی پیش بینی می شود روزهای پایانی هفته غلظت آلاینده های جوی تشدید یابد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه در دی ماه هیچ گونه سامانه بارشی در استان اصفهان فعال نبود، اظهار داشت: در دی ماه استقرار توده های پرفشار و سرد آلودگی هوا را منجر شد و در بهمن ماه موج هایی جابه جایی هوا را به همراه داشت.

وی افزود: پس از 45 روز بی بارشی، بارندگی هایی اعم از برف و باران در شهرستانهای بوئین میاندشت، سمیرم و فریدنشهر به میانگین 7 الی 8 میلیمتر ثبت شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میانگین وزنی بارشهای استان اصفهان از ابتدای مهرماه  بالغ بر 76 میلمیتر ثبت شده است که نسبت به بلندمدت با کاهش بارش مواجه بودیم.

درگیری 74.2 درصد مساحت استان اصفهان با خشکسالی 

شیشه فروش با اشاره به اینکه 74.2 درصد از مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی است، تصریح کرد: استراتژی های مدیریت خشکسالی در بازه های مختلف به صورت کوتاه مدت و بلندمدت به دستگاه های اجرایی استان اصفهان ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 169 روستا دراستان اصفهان به وسیله تانکر آبرسانی می شوند و چاه های فلمن که تامین کننده بخشی از آب شرب هستند هم خشک شده اند.

جداسازی آب شرب از فضای سبز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه خشکی رودخانه زاینده رود فعالیت کانونهای گردو غبار را تشدید می کند، تصریح کرد: بسته های استراتژیک مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب ابلاغ شده است.

وی افزود: از آنجا که آب شرب 108 شهر استان اصفهان از فضای سبز جداست؛ به شهرداری ها ابلاغ شده است مصرف بهینه آب در تمام بخش ها با دقت دنبال شود. به صنایع استان اصفهان ابلاغ شده است آب شرب از آب فضای سبز جداسازی شود و با جایگزینی پساب در مصرف بهینه آب بکوشند.

هوای آلوده مهمان روزهای پایانی هفته

شیشه فروش در ادامه به پیش بینی هواشناسی گریزی زد و گفت: با پایداری هوا در روزهای پایانی هفته غلظت آلاینده های جوی تشدید می یابد.

وی افزود: سیستم های آلاینده در ماه های پاییز و زمستان به صورت سینوسی و تناوبی است به این طریق که چند روز با پایداری جوی همراه خواهیم بود و چند روز هم این شرایط بهبود می یابد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =