منصور  شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از فعال شدن سامانه بارشی بعد از 45 روز آلوده در استان اصفهان به ویژه مناطق غرب و جنوب خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به گذراندن  نه روز ناسالم در ابتدای بهمن ماه اظهار داشت: در هفته گذشته روزهای ناسالم برای عموم و گروه های حساس را گذراندیم این در حالی است که در دی ماه شرایط آلودگی هوا با استقرار جبهه هوای سرد سنگین و پایداری جوی رقم خورد.

وی افزود: بیش از چهل روز است که سامانه بارشی در استان اصفهان فعال نبوده است و کلانشهر اصفهان در این مدت با آلودگی هوا دست و پنجه نرم کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعال شدن سامانه ناپایدار جوی از روز جمعه تصریح کرد: این سامانه از قسمت های غرب و جنوب استان اصفهان آغاز می شود و بخش های شمالی استان اصفهان را در بر می گیرد.

بارشها در محور زرین شهر-شهرکرد

وی با اشاره به بارشها در محور زرین شهر-شهرکرد گفت: در منطقه غرب استان اصفهان هم بارشها آغاز شده است و پیش بینی می شود این بارشها تا روز یکشنبه به صورت برف و وزش باد ادامه یابد.

شیشه فروش با بیان وزش تندبادهای مقطعی در برخی از مناطق استان اصفهان گفت: متناسب با پیش بینی بارشها هشدارهای لازم ابلاغ شده است و نیروهای راهداری در 42 راهدارخانه استان اصفهان مستقر شده اند.

وی افزود: نیروهای راهداری با 560 دستگاه درراستای بازگشایی راه ها مستقر شده اند و شهرداری های این مناطق  موظف شدند در بازگشایی معابر اقدامات لازم را انجام دهند.

74 میلیمتر سهم بارشهای استان اصفهان از ابتدای مهرماه تاکنون

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون 74 میلیمتر بارش در استان اصفهان به وقوع پیوسته است، گفت: میانگین وزنی بارش استان اصفهان در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت با 20 درصد کاهش همراه است.

وی با اشاره به اینکه بارشها در کلانشهر اصفهان مقطعی خواهد بود، اضافه کرد: شدت این سامانه بارشی در شهرستان مبارکه زیاد نیست و بیشتر، مناطق غرب و جنوب استان اصفهان را در بر می گیرد.

شیشه فروش بیان داشت: با توجه به ورود موج ناپایدار در استان امروز روز شنبه با پدیده غالب وزش باد نسبتا شدید تا شدید را خواهیم داشت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =