مکزیک

دولت مکزیک اعلام کرد که انظار دارد آمریکا اقدام به لغو تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم پیش از امضای قرارداد جدید تجاری نماید.

به گزارش ایراسین به نقل از اسپوتنیک، پس از تنش های بوجود آمده میان آمریکا با کانادا و مکزیک در خصوص پیمان آزاد تجاری، این سه کشور قرار است قرارداد تجاری جدیدی را امضا کنند اما اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در افزایش تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم مشکلاتی را برای کشورهای دیگر از جمله مکزیک و کانادا بوجود آورده است.

در همین رابطه امروز سه شنبه مکزیک از واشنگتن خواسته که تا پیش از امضای قرارداد جدید تجاری، تعرفه های اعمال شده لغو شوند.

چندی پیش نیز اعلام شده بود که انجمن های آلومینیوم کشورهای مکزیک، آمریکا و کانادا به دلیل اقدام دولت ایالات متحده در بالا بردن تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم دچار مشکلاتی شده اند از همین رو آنها از دولت های خود خواسته اند تا به توافقی برای حل این مشکلات برسانند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بهانه حمایت از تولید داخلی تعرفه های وادرات فولاد و آلومینیوم به ایالات متحده را افزای داد.

قرار است رهبران این سه کشور در تاریخ 30 نوامبر قرارداد تجاری جدیدی را به امضا برسانند از همین رو انجمن های آلومینیوم آمریکا، کانادا و مکزیک در تلاش هستند تا پیش از این تاریخ دولت آمریکا را متقاعد به اعمال تخفیف هایی در تعرفه های اعمال شده کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =