غریب پور

هفتمین دوره جایزه ملی بهره وری معادن و صنایع معدنی در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به صورت آنلاین و با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش ایراسین، این مراسم که هرساله با حضور مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی برگزار می‌شد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار و در آن از مدیران و شرکتهای برتر در حوزه معدن و صنایع معدنی تقدیر به عمل آمد.

خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم با اشاره به اینکه این جشنواره شکلی فرآیند گونه داشته و پس از آن روند ارزیابی مجددا بررسی می شود در ادامه افزود: شرکت های موفق در یک فرآیند 3 الی 4  ساله توانسته اند موفق به دریافت تندیس شوند که روشی سیستم مدار بوده و این کار مبتنی بر آموزش است و به یک ارزیابی با کیفیت منتهی می‌شود.

وی افزود: در این زمینه شاهدیم که خوشبختانه شرکتها حدود 86 درصد از فرآیند ارزیابی رضایت دارند اما باید این عدد را به 100 درصد رساند. برای این امر لازم است تا بازخوردهای ارسالی از سوی شرکت ها دریافت و در نهایت فرآیند اصلاح شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره روند حضور شرکت ها در ارزیابی بهره وری نیز گفت: تعداد شرکت کننده ها هرساله افزایش می یابد، البته امسال درصد اندکی از تعداد شرکت‌کنندگان به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

به گفته غریب پور ، 25 درصد ارزیابی از شرکتها به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین انجام شده است.

وی اظهار کرد: در ایران هیچ راه بسته ای وجود ندارد، اما باید کارها مداوم اجرا شود. چراکه زمانی کشور پیشرفت می‌کند که توسعه و پیشرفت مداوم انجام گیرد. در سازمان ایمیدرو نیز این فرآیند تعریف شده و شرکت‌های موفق به آندسته از شرکتها ابلاغ می شود هستند که سال‌های زیادی روی این موضوع کار کرده اند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: باید توجه داشت که تکنیک های ارزیابی نیز باید بروز و مطابق با دانش جهانی باشد. خوشبختانه امسال سازمان ملی بهره روری تمام استانداردهای ما برای این جایزه را پذیرفته است.

غریب پور افزود: یک کنسرسیوم مشترک میان ایمیدرو با دانشگاه تهران و تربیت مدرس برای بهره وری تعریف کرده ایم و تقاضای بنده این است که برخی از پروژه های تحقیقاتی از این روند ارزیابی مشخص شود. همچنین بهتر است که رصد خانه دانشگاه شریف روی مدل های بهره وری دنیا کار تحقیقاتی انجام دهد.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، کشور با توسعه پایدار و افزایش بهره وری پیشرفت می کند؛ بنابراین باید ارزش افزوده را افزایش داد که لازمه آن افزایش بهره وری است. درواقع با افزایش بهره وری قدرت رقابت نیز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: سازمان ایمیدرو طی امسال و سال گذشته 219 پروژه تحقیقاتی تعریف کرده که باید این پروژه ها فرآیند محور باشند..

گفتنی است در پایان این مراسم از شرکت های منتخب تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =