جمیلی

رییس هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی زرین گفت: در شرایط فعلی صنایع پایین دستی سرب و روی با مشکل تامین مواد اولیه روبرو هستند و دولت نیز در این زمینه باید تصمیم گیری به موقع داشته باشد؛ چراکه این صنعت طی سال‌های گذشته و حتی امسال که شرایط خاصی بر کل جهان حاکم است توانسته در حوزه صادرات عملکرد خوبی داشته باشد.

ابراهیم جمیلی در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: صنعت سرب و روی در صنایع معدنی جزو معدود صنایعی است که در دست بخش خصوصی بوده و توسط این بخش عمده فعالیت‌های آن انجام می‌شود، اما نکته مهمی که اکنون در خصوص فعالیت معادن و همچنین واحدهای پایین دستی سرب و روی در کشور وجود دارد و منجر به ضربه زدن به صنایع شده، عدم تصمیم گیری به موقع در خصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنایع است.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: اکنون در 3 ماهه سوم سال قرار داریم اما انگوران سهمیه سه ماهه اول را به معادن می دهد. یعنی 6 ماه از برنامه تولید و تامین مواد اولیه در صنایع عقب هستیم. از طرفی دیگر برای تولیدکنندگان نحوه قیمت‌گذاری ماده معدنی انگوران صحیح نیست و در این زمینه حتی نامه نگاری نیز از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با وزارت صمت انجام شده اما تاکنون پاسخی از سوی وزارتخانه داده نشده است.

رییس هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی زرین ادامه داد: این در حالیست که در شرایط فعلی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم و بسیاری از صنایع با وجود مشکلات فراوان به تولید خود ادامه داده اند، تصمیم گیری در خصوص صنایع مختلف نیز نباید به تاخیر بیفتد، بلکه باید با تصمیم گیری درست و به موقع زمینه سازی برای تولید محصولات صورت پذیرد.

به گفته جمیلی، با وجود اینکه ماده اولیه در کشور وجود دارد اما واحدهای صنایع دستی و کارخانجات سرب و روی در کشور با کمبود مواد اولیه روبرو هستند. از سوی دیگر شاهدیم با وجود سخت شدن شرایط برای صادرات محصولات سرب و روی، تولید کنندگان این صنعت در کشور در زمینه صادرات توانسته اند محصولات خود را صادر کرده و نسبت به دیگر بخش‌ها عملکرد خوبی داشته باشند و در نهایت منجر به ارزآوری قابل قبولی برای کشور شوند. بنابراین توجه دولت برای تامین مواد اولیه این صنایع می‌تواند به رشد و توسعه صنعت سرب و روی کشور کمک بسیاری برساند.

به گزارش ایراسین، امروزه صنایع معدنی کشور از جمله سرب و روی به عنوان مزیت‌ بزرگ برای تامین منابع ارزی به شمار می آید؛ اما این در حالیست که امروز صنعت سرب و روی به عنوان یکی از صنایع موفق در کشور به دلیل عدم تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی دچار مشکل شده و لازم است تا هرچه زودتر اقدامی در جهت رفع مشکلات این صنعت تعریف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =