یاری

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس گفت: طرح بزرگ انتقال آب خلیج فارس با حمایت دولت تدبیر و امید، همچنین حمایت و سرمایه‌گذاری سه شرکت چادرملو، ملی مس و گل گهر و همکاری شرکت تامین آب خلیج فارس انجام شد.

به گزارش ایراسین، مهندس یاری گفت: طرح با هدف گذاری شیرین کردن 1.5میلیون متر مکعب در روز از دریای خلیج فارس و انتقال آن جهت مصرف شغل برای سه استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به میزان سرمایه گذاری شده و حجم عملیات اجرایی مقدر شد این طرح در سه فاز به مرحله اجرا برسد و پس از اخذ کلیه مجوزهای قانونی از سازمان‌های ذیربط از جمله وزارت نیرو، محیط زیست منابع طبیعی و پدافند غیر عامل فاز اول طرح با حدود ۲۰۰هزار متر مکعب در روز به مرحله اجرا خواهد رسید و هم اکنون این طرح بزرگترین طرح شیرین سازی آب در آب دریا در منطقه و کشور است.

به گفته وی، این پروژه در سه حوزه شیرین سازی، خط انتقال و تامین برق  به بهره‌برداری می‌رسد.

یاری افزود: واحدهای شیرین سازی اجرا شده در این پروژه بزرگ ترین تکنولوژی های بزرگ دنیا برخوردار است. همچنین  احداث دو واحد بزرگ دیگر شیرین سازی در ۲ سال آینده انجام خواهد شد و هر سال یک واحد به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و هم اکنون این دو واحد ۳۵ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

به گفته وی، این طرح عظیم و مشارکت گسترده پیمانکاران داخلی مشاوران،سازندگان و در مجموع ۱۹۴ شرکت داخلی آن را اجرا کرده و میانگین اشتغال در این پروژه ۱۶ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم بودند و در زمان بهره برداری ۱۲ هزار نفر مشغول خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =