حسن روحانی رئیس جمهور

دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاحیه طرح انتقال آب خلیج فارس گفت: به درگاه خداوند بزرگ شکرگذاریم که در این ایام مبارک برای مردم ایران در هفته وحدت توانستیم یکی از طرح‌های عظیم و بزرگ که برای بعضی افراد در آغاز باورنکردنی بود را به افتتاح برسانیم.

به گزارش ایراسین، رییس جمهور اظهار کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس پروژه ای باور نکردنی بود که در دولت تدبیر و امید محقق شد و این خط انتقال آب را خط انتقال امید نامگذاری می کنیم. زیرا تنها آب انتقال نمی‌یابد بلکه امید به فلات مرکزی به ایران انتقال خواهد یافت.

وی طرح انتقال امید را به مردم ایران تبریک گفته و در ادامه گفت: امسال طرح احیای دریاچه ارومیه را خواهیم داشت که آن نیز یک طرح بی‌نظیر بوده و به ثمر خواهد رسید. طرح و پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک نیز در سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گفته روحانی، کسانی که فکر می‌کردند با تحریم به ایران می‌توانند ملت ایران را به زانو درآوردند و یا طرح‌های توسعه را متوقف کنند؛ اکنون می بینند که علیرغم تحریم و فشار زیادی که دولت تروریستی آمریکا بر مردم ایران وارد کرد، ما توانستیم قدم‌های بزرگی را برداریم  و تا پایان سال طرحهای عظیم و بزرگ به ثمر خواهیم رساند.

رییس جمهوری گفت: تمام این طرح ها برای ملت ایران است. افردا زیادی در این راه تلاش کردند که از جمله می توان به کسانی که طراحی این طرح عظیم و اجرای آن را بر عهده داشتند، همچنین نقش صندوق توسعه و بانکها برای تامین مالی پروژه و  به کارگرفتن مهندسان ایرانی و... اشاره کرد. امیدواریم که این طرح و سرعت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب بیش از ۸۰۰ کیلومتر مسیر را طی خواهد کرد گفت: در فاز اول ۳۰۵ کیلومتر آن افتتاح شده و بعد از آن به مس سرچشمه و بعد به یزد و چادرملو خواهد رسید.

به گفته وی، انتقال آب خلیج فارس علاوه بر اینکه به صنعت کمک می کند، محیط زیست را نیز تضمین خواهد کرد. زیرا این طرح کاملا از لحاظ زیست محیطی بررسی و در چارچوب اصول محیط زیستی اجرایی می‌شود.

به گفته وی، امروز شاهد یک کار عظیم و بزرگ هستیم که برای حیات مردم این کشور نیز بسیار مهم است زیرا آب مصرفی مردم نیز باید تامین شود و در برخی موارد چاره ای جز اینکه آب دریا را شیرین کنیم وجود ندارد.

وی گفت: سختی که در این سه سال به مردم و دولت وارد شده در طول تاریخ بی سابقه بوده است. در شرایط  شیوع کرونا که مردم که نیاز به دارو داشتند رئیس‌جمهور آمریکا بی‌رحمانه تحریم‌ها را بر علیه ایران تشدید کرد و به هیچ اصولی پایبند نبود اما با این حال ملت ایران پیروز خواهد شد.

روحانی گفت: نتیجه انتخابات آمریکا نیز مهم نیست اما بی تردید هرچه باشد در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد. یکی از دلایل افتتاح این پروژه هاست نیز این است که ایرانی در برابر فشارها زانو خم نمی‌کند. بنابراین بی‌تردید ما می‌توانیم در برابر دشمنان خود موفق باشیم و آنها را وادار کنیم تا روزی آمده و قانون و مقررات را اجرا کرده و پیاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =