غریب پور

رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم افتتاح طرح انتقال آب خلیج فارس گفت: معدن و صنایع معدنی سال شکوفایی را طی کرده و در ۶ ماهه اول امسال با رشد ۷۰ درصد تولید آلومینیوم، ۱۰ درصد شمش فولاد، ۸ درصد رشد محصولات فولادی و ۶ درصد رشد کاتد مس به جهش تولید جامه عمل پوشانده است.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب پور با بیان این مطلب در ادامه گفت: امروز نیز بخش معدن و صنایع معدنی با رویکرد جدید در پروژه های زیرساختی وارد شده و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های انتقال آب کشور را رقم زده است.

وی ادامه داد: نکته مثبت آن این است که به دستور رئیس جمهور این پروژه افتتاح می‌شود و ۴۰ هزار متر مکعب آب به بندرخمیر رسیده که به ۵۰ هزار مترمکعب نیز قابل افزایش است.

غریب‌پور گفت: این پروژه صنایع معدنی در واقع آشتی صنعت با طبیعت است‌. زیرا سطح آب‌های زیرزمینی در حال کاهش است و ما در صنایع معدنی با رویکرد توسعه پایدار برای تامین بلندمدت آب و حفاظت بیولوژیکی از محیط زیست سرمایه‌گذاری در این طرح انجام داده ایم.

به گفته وی، در این فاز از شیرین‌سازی آب تا انتقال به فلات مرکزی میزان سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

غریب پور گفت: صنایع معدنی را فصل جدیدی را از تامین زیرساخت آن مهم کشور در بخش آب انجام دادند که این موفقیت را به دولت محترم تبریک می‌گویم. در واقع صنایع معدنی در کنار مردم برای شرب و همچنین حفاظت از آب‌های زیرزمینی به این امر مهم اقدام کردند.

وی افزود: مطالعه برای تامین آب در ابتدا از آب های سطحی بود اما به روش بین‌المللی انجام و از آب شیرین کن استفاده شد. همچنین از سال ۹۴ که عملیات اجرایی با تکیه بر دانش فنی شروع شد ، حدود ۲۰۰ پیمانکار داشت و امروز به جامه عمل رسیده و با دستور رییس جمهوری به افتتاح خواهد رسید.

معاون وزیر صمت گفت: خوشبختانه صنایع فعال در بندرخمیر و بندرعباس که امروزه از این آب استفاده می‌کنند، ۴۹ درصد کنسانتره و 80 درصد کاتد مس کشور را تولید می‌کنند.

غریب پور گفت: شرکت‌های صنایع معدنی پروژه‌های بزرگ زیرساختی دیگری را رقم خواهند زد که شامل راه آهن بافق به سنگان، نورد گرم فولاد مبارکه، راه آهن سیرجان به کرمان، جاده تربت سنگان با مشارکت صنایع معدنی، اتوبان لامرد- پارسیان با مشارکت ایمیدرو و وزارت راه است؛ در واقع موارد یادشده پروژه های زیر ساختی مهم دیگری هستند که در ادامه مسیر با همکاری شرکتهای صنایع معدنی، وزارت راه و وزارت نیرو انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =