کارخانه دستمال کاغذی

رئیس انجمن تولیدکنندگان تیشو با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر کمبود محصولات مرتبط و افزایش قیمت اعلام کرد: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای باعث شده که مردم باور کنند در این بخش کمبودهایی وجود دارد که کاملا اشتباه است.

عباس فصیح خوشگرد در گفتگو با ایراسین گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این صنعت و ظرفیت‌های تولیدی 50 کارخانه با سابقه تولیدی در این بخش نه تنها توان تامین تمام نیاز کشور را دارد بلکه می‌توان در بخش‌هایی به صادرات و ارز آوری هم فکر کنیم.

فصیح خوشگرد افزود: این محصولات هم دقیقا مثل سایر محصولات نیازمند مواد اولیه هستند که بخش عمده‌ای از مواد اولیه مورد نیاز به دلیل شرایط آب و هوایی در ایران قابل تولید نیست و تنها از طریق واردات تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: آنالیزهایی که انجام داده‌ایم نشان می‌دهد کل صنعت تیشو 75 درصد وابسته به واردات مواد اولیه از خارج است و تولیدکنندگان داخلی تنها 25 درصد از مواد اولیه مورد نیازشان را از بازار داخل کشور تامین می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تیشو اظهار کرد: به همین دلیل هرگونه تغییر در تامین مواد اولیه و البته نرخ ارز می‌تواند مستقیم اثرگذاری در قیمت محصول نهایی داشته باشد که هیچ موضوع خارق‌العاده‌ای نیست، چون تمام صنایع این خاصیت را متناسب با وابستگی ارزی دارند.

وی ضمن تاکید مجدد بر عدم کمبود پوشک یا کالاهای مرتبط به خبرنگار ما گفت: اینگونه جریان‌سازی‌ها ممکن است از سوی گروهی خاص برای اهدافی سوداگرانه مطرح شده باشد که تنها بازنده آن مصرف کنندگان خواهند بود.

به گفته وی انجمن برای جلوگیری از دستیابی گروه یاد شده به اهداف شوم خود روزانه بازار را در سراسر ایران رصد می‌کند تا هیچ کمبودی در بازار ایجاد نشود و همواره هموطنان بتوانند نیازهای خود را مثل گذشته تامین کنند.

فصیح خوشگرد درباره افزایش قیمت محصولات این صنف تاکید کرد: همانطور که قبلا اشاره شد نوسان نرخ ارز ارتباط مستقیم با قیمت تمام شده محصولات دارد به این دلیل که بخش عمده‌ای از مواد اولیه صنعت وارداتی است پس با درنظر گرفتن افزایش نرخ ارز در ایران دور از انتظار نیست که محصولات مرتبط با صنعت نیز گران بشوند.

وی به خبرنگار ما گفت: اما از آنجا که تولیدکنندگان صنعت تیشو سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند هیچ تغییر قیمتی را بدون دریافت مجوز اعمال نمی‌کنند، به همین دلیل آنالیزهای قیمتی را به مسئولان مربوطه ارایه کرده‌ایم تا درصورت تایید نرخ‌های جدید اعمال شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تیشو بدون اینکه درصدی درباره افزایش احتمالی قیمت‌ها در آینده ارایه کند تصریح کرد: به دلیل نوسان‌های شدید نرخ دلار در بازار ایران هیچ قیمتی نمی‌توانیم برای محصولات نهایی ارایه کنیم، اما همانطور که قبلا اشاره شد تولیدکنندگان بدون دریافت مجوز هرگز قیمت‌ها را تغییر نخواهند داد

فصیح خوشگرد در پایان تصریح کرد: تولیدکنندگان اگرچه تمایلی به افزایش قیمت ندارند اما طی سال‌های اخیر نقدینگی آنها بسیار محدود شده از این رو برای ادامه حیات اقتصادی خود و تامین نیاز داخلی راهکاری به‌جز تغییر قیمتی و کاهش حد زیان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =