• ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
  • کد خبر: 7848
  • readingTime: ۲ دقیقه
تالارپشتی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره عدم معرفی وزیر صمت از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع آشفته ای از سوی دولت و رییس جمهور در کشور به وجود آمده است، درحالیکه نیروهای فرهیخته و بالنده در کشور هستند که رییس جمهوری می‌تواند از میان آنها وزیر صمت را انتخاب کند.

عزت الله اکبری تالارپشتی با بیان این مطلب به ایراسین گفت: از زمانی که مجلس یازدهم و کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شده است، وزارت خانه صمت بدون وزیر مانده که خود  این یک نقص بزرگ است. زیرا در عصر حاضر که همواره با شیرفت لحظه ای در علوم و دانش روبرو هستیم افراد متخصص بسیاری را در کشور داریم که می توانند عهده دار مسئولیتهای بزرگ شوند.  برای وزارت صمت نیز این موضوع مصداق دارد؛زیرا هرکدام از اعضای فعال در بدنه وزارت صمت می‌توانند به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت وزارتخانه را اداره کنند. درواقع ظرفیت عظیمی از منابع انسانی در کشور وجود دارد و رییس جمهور می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

وی افزود: اکنون بخش‌های مختلف صنعتی کشور همچون خودرو، فولاد و... مدیران خود را دارند و این درحالیست که عدم معرفی وزیر صمت از سوی دولت سبب شده تا زنجیره میان تولیدکنندگان از هم گسیخته شود. برای مثال در بحث مواد اولیه مورد نیاز فولاد یعنی سنگ‌آهن که در داخل کشور تولید می شود، تولیدکنندگان و فروشندگان مبنای فروش را دلار می‌گذارند که صحیح نیست زیرا این ماده معدنی در داخل کشور بدست می آید. از سوی دیگر باید دید اقتصاد کشور چنددرصد به دلار وابسته است که اکنون در کشور شاهد بی هستیم که در واقع تمامی مسئولیت آن بر عهده دولت به عنوان مجری امور کشور است که باید سریعا به اوضاع رسیدگی کند.

به گفته اکبری تالارپشتی، در این زمینه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس ماده 45 آیین نامه و 234 آیین نامه ای را در خصوص عدم معرفی وزیر از سوی دولت تهیه کرده است، که اگر دولت تعلل بیشتری در عدم معرفی وزیر صمت از خود نشان دهد در نهایت موضوع به قوه قضاییه ارجا داده می‌شود؛ زیرا مجلس در این زمینه بسیار جدی است.

وی ادامه داد: رییس دولت نیز باید هرچه زودتر شخص مورد نظر را برای وزارت صمت انتخاب و به مجلس معرفی کند اما در این زمینه می بینیم اطرافیان رییس جمهور با یکدیگر اختلاف دارند و با دخالت در این امر مهم انتخاب را به تاخیر می اندازند. اینکه گفته می شود روزانه رییس جمهور با چندین نفر برای انتخاب وزیر مذاکره دارد نیز قابل قبول نیست .

وی گفت: در این زمینه حتی کمیسیون های اقتصادی مجلس نیز به دولت اعلام کرده اند که حاضر به مشاوره برای انتخاب و معرفی وزیر هستند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به ارتباط ناشی از اصرار دولت به تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و عدم معرفی وزیر به مجلس نیز اشاره کرد و گفت: در بنده که سابقه حضور در مجلس هشتم را نیز دارم، به یاد می آورد که دولت وقت آن دوره اصرار فراوان برای ادغام وزارتخانه صنایع و معادن با بازرگانی را داشت. زیرا بر اساس مطالعات انجام شده توسط دولت که روی 60کشور انجام شده بود، باید هرجایی که تولید انجام می‌شود تعرفه نیز باید در همان مجموعه برای تولید تعریف شود. اما اکنون مجددا دولت مجددا اصرار به تفکیک وزارتخانه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =