• ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵
  • کد خبر: 7254
  • readingTime: ۱ دقیقه
عناصر نادرخاکی

روسیه در حال سرمایه گذاری در حدود 1.5 میلیارد دلاری برای مواد معدنی خاکی کمیاب است؛ چرا که این عناصر کمیاب برای بخش‌های دفاعی ، ارتباطات و همچنین انرژی های تجدید پذیر بسیار مهم هستند.

به گزارش ایراسین، ماینینگ تکنولوژی در این گزارش نوشته است که یک مقام ارشد دولتی گزارش داده آخرین حرکت در این بخش، زمانی رخ می‌دهد که روسیه برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید کننده عناصر نایاب پس از چین تا سال ۲۰۳۰ در تلاش است.

در واقع ابتکار روسیه با دیگر کشورها مانند آمریکا همسو است؛ زیرا همه آنها تلاش می‌کنند اتکا خود به چین را برای عناصر نایاب کاهش دهند.

عناصر نادر به عنوان مولفه های مهم در صنایع مختلف، از وسایل نقلیه برقی گرفته تا تلفن های هوشمند استفاده می شوند. آنها برای ماهواره ها ، سیستم های هدایت موشکی ، سیستم های دفاع موشکی و موارد دیگر بسیار حیاتی هستند.

در حال حاضر چین به عنوان اولین تولیدکننده عناصر نادر کمیاب در جهان 63درصد از تولید را در اختیار دارد. این کشور تحت سلطه این ماده معدنی بسیار "تأسیس شده" و تضعیف آن سخت به نظر می رسد.

گفتنی است که روسیه دارای ذخایر حدود ۱۲ میلیون تن (Mt)است که برابر با ۱۰ درصد کل جهان است.

Alexei Besprozvannykh معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت که این کشور در لیست 11 پروژه خود، کاهش مالیات معدن را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

این پروژه ها ، که حداقل به 1.5 بیلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارند ، طراحی شده است تا سال 2030 سهم تولید جهانی عناصر نادر روسیه را به 10درصد افزایش دهد ، که در حال حاضر 1.3درصد سهم دارد.

Besprozvannykh در مصاحبه‌ای به رویترز گفت که چین "تسلط بر بازار" خود را حفظ خواهد کرد، اما هدف روسیه این است که تا سال ۲۰۳۰ دست‌کم دومین هدف روسیه باشد.

وی افزود که روسیه دارای خاکی کمیاب است که ممکن است تولید آن تا سال 2024 به 7000 تن در سال برسد.

ماه گذشته، Lynas معدنچی عناصرنادر استرالیایی قراردادی با وزارت دفاع ایالات‌متحده امضا کرد تا کار اولیه در تاسیسات جداسازی عناصر نادر در تگزاس را آغاز کند. این پروژه توسط پنتاگون به عنوان بخشی از تمایل وزارت دفاع برای افزایش تولید داخلی عناصر نایاب تامین می‌شود.

گفتنی است چین در حال حاضر بر تولید و صادرات این مواد تسلط دارد و نگرانی‌هایی وجود دارد که باعث افزایش تنش بین ایالات‌متحده و چین می‌شود و می‌تواند به قطع تامین آمریکا منجر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =