• ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱
  • کد خبر: 6572
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدنکاری غیرقانونی

استخراج غیرقانونی طلا آخرین قبیله بزرگ جدا شده از برزیل را تهدید می‌کند.

به گزارش ایراسین، فعالیت غیرقانونی معدنکاری طلا در 5 سال گذشته در منطقه بومی برزیل Yanomami در قلب جنگل‌های بارانی آمازون به شدت افزایش یافته است.

Yanomami بزرگترین قبیله آمریکای جنوبی است که نسبتا جدا از جهان امروزی باقی مانده است. در این منطقه حفاظت شده که وسعتش به اندازه کشور پرتقال است بیش از 26هزار و 700 نفر ، در نزدیکی مرز ونزوئلا زندگی می کنند.

زمین این جنگل بکر که قرن های زیادی بومیان در آن سکونت داشته اند حاوی مواد معدنی با ارزش - از جمله طلا است.

این در حالیست که شور و شوق برای طلای در دهه‌های اخیر سبب شده تا جنگل ها ویران، رودخانه ها مسموم و بیماری های مهلک برای قبیله ایجاد شود.

امروز تخمین زده می شود که Yanomami و مقامات محلی بیش از 20هزار معدنچی غیرقانونی در سرزمینشان داشته باشند.

بومیان این منطقه می‌گویند از زمان انتخاب رئیس جمهور جایر بولسونارو در سال 2018 ، این تعداد افزایش یافته است و او نیز قول داده بود که آمازون را توسعه اقتصادی دهد تا افراد قبیله نیز از ثروت های معدنی این منطقه بهره ببرند.

بررسی رویترز از تصاویر ماهواره ای از منطقه Yanomami ، افزایش 20 برابری فعالیت معدن غیرقانونی در پنج سال گذشته را که عمدتاً در امتداد دو رودخانه ، ارواریکوئرا و موکاجای است نشان می دهد.

اگرچه معدن در مقیاس اندک است، اما برای محیط زیست ویرانگر خواهد بود. چراکه فعالیت معدنی درختان و زیستگاه های محلی از بین می برند و از جیوه که برای جدا کردن طلا استفاده می شود در آب رودخانه ها نشت کرده و منجر به مسمومیت آب و زنجیره غذایی محلی می شود.

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال بین المللی تحقیقات زیست محیطی و بهداشت عمومی در سال 2018 نشان داده است در برخی از روستاهای Yanomami ، 92 درصد از ساکنان از مسمومیت جیوه رنج می برند که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در رشد کودکان شود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =