مجمع چادرملو

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو منتهی به سال مالی 98 با حضور 90.8 درصد از سهامداران برگزار و در آن از افزایش سرمایه این شرکت به میزان 10هزارمیلیارد تومان خبر داده شد و تقسیم 70 تومان سود به ازای هر سهم تصویب گردید.

به گزارش ایراسین، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفتامسال با نام جهش تولید مزین شده و همکاران ما در سال‌های قبل نیز در این راستا فعال بودند و با حداکثر ظرفیت کار می کردند. امسال نیز این سنگر حفظ خواهد شد و جهش تولید را با توسعه انجام خواهیم داد.

به گفته وی، برای گرفتن معادن جدید با وزارت صمت رایزنی صورت گرفته و اعلام کردیم هر پهنه ای به چادرملو داده شود آماده اکتشاف آنها هستیم‌.

مدیرعامل چادرملو در ادامه افزود: طبق مذاکراتی که هفته گذشته با وزارت صمت داشتیم، برای احداث مگا مدول ۲.۵میلیون آهن اسفنجی آماده خواهیم شد.

تقی‌زاده در ادامه به افتتاح کارخانه مگامدول این شرکت در سال گذشته که با حضور رئیس جمهوری انجام شد اشاره کرد و گفت: این کارخانه باعث کاهش قیمت تمام شده فولاد به میزان قابل توجهی خواهد شد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا فعالیت های اکتشافی درD19 را به اتمام برسانیم و تا 6 ماه آینده باطله برداری را آغاز کنیم. لازم به ذکر است که 5هزارو 200میلیارد تومان برای D19 سرمایه گذاری انجام شده است.

به گفته وی میزان سنگ آهن موجود برای شرکت چادرملو برای ۳ تا ۴ سال است و D19  باید به بهره‌برداری برسد، البته به سهامداران اطمینان می دهیم که برای ۱۵ تا ۲۰ ساله آینده سنگ آهن را تامین کنیم.

تقی زاده ادامه داد: قرار است تا از معدن چادرملو با ظرفیت‌های اصلاحی استفاده شود. همچنین امسال برنامه برای راه اندازی گندله شماره ۲ سرعت بیشتری خواهد گرفت تا سه سال آینده بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

وی درباره تامین مواد اولیه برای شرکت نیز گفت: علاوه بر معدن D19 برنامه خرید سنگ آهن از معادن نیز وجود دارد و چادرملو اعلام کرده اکتشاف جدی چند طرح را انجام دهد و دو قرارداد نیز در این زمینه به امضا رسیده است.

مدیرعامل چادرملو از راه اندازی و احداث واحد ۴ میلیون تنی کنسانتره با همکاری شرکت غدیر ایرانیان خبر داد و به یکی دیگر از برنامه های چادرملو اشاره کرد و گفت: ایجاد شرکت حمل و نقل بین المللی یکی از برنامه های چادرملوست و با توجه حجم بالای جابجایی محصولات سنگین، شرکت های فعال در حوزه آهن و فولاد نیز تمایل به همکاری خواهند داشت.

وی همچنین در خصوص انتقال آب خلیج فارس فارس اظهار کرد: تا پایان سال به احتمال ۹۹ درصد آب به شهرستان اردکان خواهد رسید؛ چراکه پیشرفت پروژه بسیار خوب بوده و این ابر پروژه طولی به میزان ۹۰۰کیلومتر دارد.

وی در خصوص مشارکت در معادن سنگ آهن استرالیا نیز گفت: با توجه به محدودیت سنگ آهن در ایران برنامه برای واردات سنگ آهن از استرالیا وجود دارد و در این زمینه چادرملو معدن را با ظرفیت ۴۰۰ میلیون تومان به تملک خود درآورده است.

وی ادامه داد: پروژه قطعی افزایش سرمایه شرکت به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده و سود شرکت نیز تا 80درصد افزایش یافته است. 

به گفته وی، پروژه‌های این شرکت بزرگ که از آنها یاد شد ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری دارند و همه آنها مقرون به صرفه هستند.

تقی زاده به یکی دیگر از فعالیت های چادرملو اشاره کرد و گفت: تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در چابهار با مشارکت فولادمبارکه و شرکت گل گهر جزو دیگر برنامه های چادرملوست.

مدیرعامل چادرملو همچنین درخصوص فروش محصولات این شرکت نیز گفت: فروش کنسانتره چادرملو به شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان انجام می شود و شمش این شرکت نیز در قالب مزایده یا صادر و یا در بورس ارائه شده است. برای خرید سنگ نیز هم کمیته ای تشکیل شده تا برای خرید سنگ اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =