• ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
  • کد خبر: 6147
  • readingTime: ۱ دقیقه
صنعت چین

یک گروه رسانه ای در چین با عنوان Caixin PMI اعلام کرد که فعالیت کارخانه های چین در ماه مه به شرایط رشد و اندکی رونق بازگشتند، اما تقاضا همچنان ضعیف است.

به گزارش ایراسین، فعالیت کارخانه های چین در ماه مه به طور غیر منتظره ای دوباره به رشد بازگشت، زیرا اقدامات سختگیرانه برای مهار شیوع بیماری کرونا ویروس کاهش یافت، اما با افزایش روند سفارشات صادراتی، این پیشرفت حاشیه ای بود و برای صادرات‌های خصوصی و کوچک انجام شده بود.

فهرست شاخص مدیران خرید محصولات در ماه گذشته از 49.4 آوریل به 50.7 رسید. از طرفی میزان تولید در ماه مه نسبت به ژانویه بالاتر بود که آن نیز ناشی از افزایش شدید تولید بعد از بازگشت به کار در دوران پس از قرنطینه این کشور بوده و زنجیره های تامین نیز پس از اختلال گسترده در اوایل سال تثبیت شده اند.

با این حال تقاضا فروکش کرده و با توجه به اینکه بسیاری از شرکای تجاری چین درگیر کارهای جامانده خود هستند ، سفارشات صادراتی جدید کاملاً در قلمرو کوچک و تنگی باقی مانده اند( گرچه این افت به اندازه ماه آوریل شدید نبود). از طرف دیگر مصرف کنندگان همچنان در کنار خسارات شغلی و ترس و یا موج تازه عفونت محتاط عمل می کنند.

گفتنی است که بخش اعظمی از اقتصاد چین بازگشایی شده؛ بسیاری از تولید کنندگان به دلیل کاهش تقاضای جهانی با کاهش یا لغو سفارشات در خارج از کشور تلاش می کنند.

کارخانه ها همچنان به کاهش حقوق و دستمزد می پردازند و سرعت کار نیز کاهش یافته است. جلوگیری از بیکاری گسترده اولویت اصلی دولت است و هدف آنها ایجاد بیش از 9 میلیون شغل شهری در سال جاری است.

اقتصاددان ارشد گروه Caixin Insight گفت: "صادرات ضعیف همچنان بزرگتر از تقاضاست زیرا ویروس همچنان در خارج از کشور گسترش می یابد."

همانطور که در گزارش کار دولت ماه گذشته نشان داده شده است، تثبیت بازار کار در اولویت اول برنامه های سیاست گذاران امسال است. البته افزایش اشتغال کار آسانی نیست، زیرا زیرمجموعه اشتغال در بررسی PMI ساخت Caixin برای مدت 5 ماه پیاپی در قلمروهای انقباضی باقی مانده است. "

یک بررسی رسمی نیز نشان داد که فعالیت های کارخانه چین با سرعت کمتری در ماه مه رشد کرده اند، اما حرکت در بخش خدمات و ساخت و سازها سریع تر شد و این نشانگر بهبود ناهموار است.

انتها/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =