قیمتگذاری زنجیره در مرحله کارشناسی قرار دارد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: مطالعات کارشناسی برای تعیین قیمت زنجیره فولاد در حال انجام است و طی این هفته نیز جلسه دوم کارگروه تشکیل شده برای بررسی شرایط با فولادسازان و شرکت های معدنی جهت تعیین قیمت فولاد برگزار خواهد شد.

نادر سلیمانی در گفت و گو با ایراسین با بیان این مطلب افزود: تعیین قیمت برای زنجیره فولاد در مرحله کارشناسی است و اگر نتوانیم قیمت‌ها را اصلاح و متوازن کنیم روی بخش‌های مرتبط با صنعت فولاد نیز اثرات منفی خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که توازن قیمتی بین زنجیره تولید ایجاد شود، قیمتگذاری برای زنجیره می تواند منطبق با قیمت‌های جهانی و یا بورس صورت گیرد.

سلیمانی در خصوص اینکه امسال با نام جهش تولید نامگذاری شده و بخش صنایع معدنی کشور از جمله فولادسازان می توانند در این بخش نقش داشته باشند نیز گفت: با توجه به شرایط فعلی موجود در کشور که ناشی از شیوع ویروس کروناست و صنایع مختلفی را با مشکل روبرو کرده و باعث کاهش تولید آنها شده ، اما فولادسازان تمامی تلاش خود را بر آن داشته اند که از کاهش تولید جلوگیری کنند. کما اینکه این اتفاق نیز رخ داده و آماری از کاهش تولید فولادسازان وجود نداشته و نیاز بازار نیز به محصولات فولادی مثبت بوده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین در خصوص لزوم بر صادرات محصولات فولادی نیز اظهار کرد: صادرات محصول از سال گذشته در دستور کار بوده و امسال نیز ادامه خواهد داشت. چرا که 40درصد از تولیدات فولادی کشور مازاد نیاز داخل هستند و راهی جز صادرات آنها وجود ندارد البته با این کار ما شاهد رشد درآمد ارزی برای کشور نیز خواهیم بود.

وی درباره تاثیرات کرونا بر روند تولید محصولات نیز گفت: با رعایت اصول بهداشتی سعی کردیم روند تولید را به پیش ببریم و از اکنون نمی توان در خصوص کاهش میزان تولید یا صادرات محصولات در سال جاری نظر داد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =