• ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
  • کد خبر: 53335
  • readingTime: ۲ دقیقه
فولاد ضدزنگ

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید فولاد ضد زنگ در چین روند صعودی پیدا کرد تاجایی که از فوریه تا انتهای مارس سال جاری ۸.۶ میلیون تن فولاد ضد زنگ در این کشور تولید شد. در مقابل افزایش عرضه، افت قیمت محصولات فولادی ضد زنگ در این کشور را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تولید فولاد ضد زنگ در چین طی سه ماه اول سال ۲۰۲۴ افزایش یافت. طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی انجمن فولاد ضد زنگ چین (CSSC) در ۳۰ آوریل، کل تولید فولاد ضد زنگ این کشور در سه ماهه اول سال جاری ۸.۶ میلیون تن برآورد شد که از رشد ۱۷۷۰۰۰ تنی معادل ۲.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد. جزئیات این آمار نشان می‌دهد در میان انواع سری‌های فولاد ضد زنگ تولید شده در چین، میزان تولید فولاد ضد زنگ سری ۳۰۰ در ماه‌های ژانویه تا مارس افزایش چشمگیری داشته و نسبت میزان تولید این سری ضد زنگ در کل خروجی فولاد ضد زنگ چین با ۳.۴۹ درصد افزایش به ۵۲.۵۵ درصد در سال رسید. همچنین بر اساس گزارش این انجمن تولید فولاد ضد زنگ دوبلکس به عنوان یکی از گران‌ترین محصولات فولادی در این کشور در طول ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ رشد قابل‌توجهی یعنی ۲۱۱۲۰ تنی معادل ۲۸.۹ درصدی داشت و مجموع تولید آن به ۹۴۰۹۴ تن رسید که ۱.۰۹ درصد از کل تولید را تشکیل می‌دهد.

میزان تولید انواع سری‌های فولاد ضد زنگ در چین به شرح جدول زیر است: (واحد: میلیون تن)

افزایش دو درصدی فولاد ضد زنگ در چین

کاهش قیمت فولاد ضد زنگ با افزایش تولید

تولید فولاد ضد زنگ در چین همراه با میزان مصرف آن در بازارهای داخلی این کشور روند صعودی پیدا کرده است، به طوری که انجمن فولاد ضد زنگ چین از افزایش مصرف انواع سری‌های فولاد ضد زنگ چین در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و میزان مصرف آن‌ها به ۷.۳۱ میلیون تن رسید که بیانگر رشد ۲۰۳۶۰۰ تنی یا ۲.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. اگرچه میزان مصرف و تقاضا برای فولاد ضد زنگ در این کشور روند صعودی به خود گرفته ولی موجودی انبار کارخانه‌های چینی بسیار بالاتر از میزان تقاضاست و در پی افزایش عرضه قیمت فولاد ضد زنگ در بازار داخلی چین از اواسط فوریه ۲۰۲۴ افت پیدا کرد، به عنوان مثال ورق سرد فولادی ضد زنگ فولادی ۲*۱۲۴۰ میلی‌متری با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده در اواخر مارس با قیمت ۱۳۴۵۰ یوان معادل ۱۸۵۷ دلار در هر تن معامله شد که نشان‌دهنده افت قیمت ۳۰۰ یوانی در هر تن از پایان دسامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ است. با این حال بازارهای صادراتی فولاد ضد زنگ در چین از شرایط مناسبی برخوردارند و بر اساس گزارش انجمن فولاد ضد زنگ چین میزان صادرات فولاد ضد زنگ در این کشور در طول ماه‌های ژانویه تا مارس به ۱.۰۶ میلیون تن رسید که ۹۴۵۰۰ تن یا ۹.۸ درصد در سال افزایش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =