علی ابادی

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت گفت: طبق گفته چینی‌ها ۱۰۰ بازرگان چینی در این نشست و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور داشتند و طرف‌های چینی دریافتند که فرصت‌های خوب اقتصادی برای همکاری با ایران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در همایش تجاری ایران و چین که عصر امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت بیش از یک میلیاردی چین و ۸۰ میلیونی ایران می‌تواند در مقیاس بزرگ نشان دهنده همکاری‌ها باشد. جمعیت ایران توام با سختکوشی مهندسان ایرانی در مقیاسی بزرگ می تواند، محاسن زیادی در این همکاری دو جانبه داشته باشد.

وی افزود: ایران و چین در موقعیت‌های متفاوت سیاسی در جهان، تعامل و نزدیکی دارند؛ این دو تمدن کهن و باستانی می‌توانند تمدن جدیدی ایجاد کنند.

علی آبادی تکیل کرد: در نمایشگاه ایران اکسپو، بیش از صد بازرگان چینی در این نمایشگاه حضور داشته اند و این فرصت مناسب، نتایج سودمندی در پی خواهد داشت. در این نمایشگاه تا حدودی توانستیم آخرین وضعیت خود را به جهانیان نشان دهیم.

بدون تردید این نشست‌ها باعث شناخت طرف‌های ایران و چین می‌شود و طبق گفته چینی‌ها ۱۰۰ بازرگان چینی در این نشست و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور داشتند و طرف‌های چینی دریافتند که فرصت‌های خوبی در بخش انرژی و حمل نقل و پزشکی و متنوع دیگر برای همکاری وجود دارد. شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های خوبی برای ورود به بازارهای صادراتی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =