نشست خبری استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: برگزاری اجلاس‌های وزینی همچون همایش علوم و فنون هسته‌ای، سرفصل جدیدی را در توسعه همه جانبه و عادلانه علم و دانش بشری و احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای و پرهیز از هرگونه افراطی گری باز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، در سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین همایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: به عنوان استاندار اصفهان خرسند و مفتخر هستم تا از طرف مردم هنردوست و هنر پرور اصفهان، حضور میهمانان گرامی را در اصفهان، میعادگاه هنر و اندیشه، پایتخت فرهنگ و تمدن، تجلی گاه حکمت و معنویت، دیار همیشه جاوید ایثار و مقاومت، شهر خلاق صنایع دستی جهان و شهر گنبدهای فیروزه‌ای خیر مقدم عرض کنم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان گواه شکوهمند خلاقیت ایرانی است، ادامه داد: اصفهان شهر موزه‌ای است که سیاحان و سفرنامه نویسان و شرق شناسان آن را سحرآمیز و افسانه‌ای می‌خوانند و فرهنگ دوستان آن را نصف جهان نامیده‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری است که ریشه در تاریخ دارد، عنوان کرد: سرزمینی با بیش از هفت هزار سال سابقه تمدنی و سه دوره پایتختی سیاسی ایران و بیش از ۲۲ هزار جاذبه فرهنگی، تاریخی، طبیعی، مذهبی و گردشگری شهری که دارای ۱۵ اثر ثبت شده جهانی توسط یونسکو در حوزه میراث فرهنگی ملموس و دو اثر میراث فرهنگی ناملموس است، این استان همچنین مرکز ادیان توحیدی و شهر هم زیستی مسالمت‌آمیز با حضور هموطنان ادیان الهی ارامنه، زرتشتیان و یهودیان است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اصفهان این دانشنامه هنر و معماری ایران از دیرباز تاکنون عظمت و شکوه زوال ناپذیر فرهنگ و تمدن خود را مدیون تلاش‌های مجدانه و مشترک دانشمندان، حکیمان، علما و بزرگان علم و اندیشه و بزرگانی همچون بوعلی سینا علامه مجلسی ملاصدرا، شیخ بهایی، میرداماد و میرفندرسکی است.

وی ادامه داد: همه این فضائل در سایه معارف الهی و وفاق و همدلی بی مانند ادیان توحیدی در این سرزمین به وجود آمده است که همیشهٔ تاریخ منشأ انعکاس معنویت، صلح و دوستی در سرزمین پارس بوده است.
استاندار اصفهان متذکر شد: بدون شک برگزاری این کنفرانس بین المللی در اصفهان به عنوان قطب مهم علم و خلاقیت کشور و مصدر پیشرفت در صنعت هسته‌ای، گواه دیگری از خلاقیت علمی و نبوغ دانشمندان و متخصصین ایران زمین است.

مرتضوی گفت: امروز ما در عصری زندگی می‌کنیم که امپراطوری رسانهٔ صهیونیستی تلاش می‌کند روایت‌هایی نادرست از ایران به دنیا مخابره کند و تصویر غلطی از مردم صلح دوست ایران به دنیا انعکاس دهد، در این عصر امپراطوری رسانه قتل ۳۵ هزار کودک و زن در فلسطین اشغالی را سانسور می‌کند.

وی افزود: در عصر حاضر پدیده‌هایی نظیر جهانی شدن، مرزهای جغرافیای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری ملل را در نوردیده و اصالت جوامع بشری را در حوزه‌های مختلف کم رنگ می‌کند، در چنین دورانی ضرورت حفظ و صیانت از حریم و موجودیت میراث ارزشمند هنری، فرهنگی و علمی بیش از پیش آشکار می‌شود و امید است با برگزاری اجلاس‌های وزینی از این دست و تبادل دستاوردها و پیشرفت‌های علمی بتوان با هم اندیشی‌های علمی و همکاری‌های متقابل کشورها، سرفصل جدیدی را در توسعه همه جانبه و عادلانه علم و دانش بشری و احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای و پرهیز از هرگونه افراطی گری رقم زد و این رویکرد منطقی را جایگزین زبان زور و ادبیات تهدید و تحریم توسط بعضی از کشورها کرد.

وی در پایان گفت: ضمن ابراز مسرت از برگزاری این رویداد علمی در اصفهان و عرض خوشامدگویی مجدد به میهمانان امید وافر دارم تا اهداف عالیه این کنفرانس در همکاری و توسعه دستاوردهای علمی با کشورهای میهمان بیش از پیش محقق گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =