حیدری

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان اینکه مطابق گزارشات ارائه شده سطح تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، گفت: در سال گذشته ۳۹۱ هزار تن از محصولات گروه فولادمبارکه به گروه خودروسازی سایپا تخصیص داده شد و پیرو مذاکرات صورت گرفته پیش بینی برنامه خرید این گروه خودروسازی در سال جاری به میزان ۷۴۰ هزار تن اعلام شد که حاکی از رشد ۸۹ درصدی است.

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در حاشیه بازدید مدیرعامل و معاونان گروه خودروسازی سایپا از خطوط تولید فولادمبارکه اظهار کرد: به کارگیری فولاد در یک خودرو به دلایلی همچون دوام و ایمنی بالا، شکل پذیری و قابلیت تعمیر و نگهداری بیشتر، کاهش قیمت تمام شده و قابلیت بازیافت، همچنان در دنیا نسبت به سایر مواد مقرون به صرفه است.

وی در خصوص ویژگی‌های کیفیت فولاد به کار رفته در صنعت خودرو گفت: استحکام بالا برای افزایش ایمنی، وزن سبک به منظور کاهش مصرف سوخت و شکل پذیری مطلوب که باعث طراحی دلخواه می‌شود از مهم‌ترین این ویژگی‌ها است.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه صنعت خودروسازی خواستار توسعه و تولید مداوم فولادهای با استحکام بالاست تا ضمن افزایش ایمنی و کاهش وزن، جایگزین مناسبی برای آلیاژهای گران‌قیمت از جمله آلومینیوم داشته باشند، تصریح کرد: تولید فولادهایی که از منظر استحکام و شکل پذیری و برقراری توازن مناسب بین این دو پارامتر نیاز خودروسازان را برآورده کند از نیازمندی‌های صنعت خودرو است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص آینده صنعت خودروسازی و با توجه به روند افزایشی فروش انواع خودرو برقی در دنیا باید به این موضوع توجه داشت که شرکت‌های خودروسازی با توجه به وزن بالای باتری خودروهای برقی در تلاش هستند تا با استفاده از فلزات سبک‌تر در بدنه این خودروها وزن آنها را کاهش دهند.

حیدری گفت: استفاده از فولاد سبک در تولید خودروهای برقی، هم باعث کاهش مصرف آنها می‌شود و هم به افزایش مسافت طی شده توسط این خودروها با یک بار شارژ کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین دستیابی به سطح ایمنی بیشتر در خودرو، کاهش وزن خودرو و استفاده از موادی که به راحتی در چرخه بازیافت قرار گیرند، سه هدف بزرگ صنایع خودروسازی دنیا است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه جهت گیری برنامه‌های توسعه کمی و کیفی تولید خود را همسو با اهداف کلان توسعه صنعتی و اقتصادی کشور تدوین کرده است، افزود: در این راستا به منظور تأمین نیازهای فعلی و آتی صنعت خودروسازی و تحقق سند چشم انداز توسعه این صنعت، برخی از گریدهای دوفازی و IF و همچنین فولادهای میکرو آلیاژی و فولادهای استحکام بالای پیشرفته را تولید می‌کند و طرح‌های توسعه خود را نیز متناسب با نیاز خودروسازان برنامه ریزی کرده و در طرح‌های توسعه، تولید ورق‌های چند فازی و کیفیت‌های جدید در دسته نسل دوم AHSS و HSLA را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دستور کار فولادمبارکه در این راستا ابراز کرد: پروژه احداث خط نورد گرم ۲ جهت تأمین ورق‌های گرم و اسیدشویی شده خاص خودرو، پروژه احداث خط نورد سرد ۲ (PLTCM ) به منظور تولید محصولات سرد فوق کششی و استحکام بالای آلیاژی و پروژه احداث سه خط گالوانیزه خاص خودرویی جهت تأمین کامل نیاز خودروسازان به ورق‌های گالوانیزه از جمله این پروژه‌ها است.

حیدری با بیان اینکه مطابق گزارشات ارائه شده سطح تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، ابراز کرد: در سال گذشته ۳۹۱ هزار تن از محصولات گروه فولادمبارکه به گروه خودروسازی سایپا تخصیص داده شد و پیرو مذاکرات صورت گرفته پیش بینی برنامه خرید این گروه خودروسازی در سال جاری به میزان ۷۴۰ هزار تن اعلام شد که حاکی از رشد ۸۹ درصدی است.

وی افزود: با این حال امیدواریم با توسعه تعاملات مؤثر و مستمر با گروه سایپا و سایر خودروسازان نیازها و انتظارات فعلی و آتی این صنعت به خوبی شناسایی شده و از طریق هم افزایی ایجاد شده شاهد افزایش کیفیت و کمیت محصولات و تأمین حداکثری نیاز گروه خودروسازی سایپا باشیم.

معاون فروش وبازاریابی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: معتقدیم رسیدن به افق مطلوب در مراودات تجاری با خودروسازان از مسیر تولیدات کیفی و توسعه سبد محصول می‌گذرد و بایستی با تولید گریدهای منطبق با استانداردهای معتبر و به روز جهانی مسیر بومی سازی و خودکفایی را برای صنعت خودرو هموار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =