منابع طبیعی

مدیر اجرایی رویداد فن آب گفت: هدف‌گذاری اصلی این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی به‌عنوان یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رویداد استارت‌آپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی به همت دانشکده مهندسی نساجی و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ظهر امروز با حضور مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت شهرک‌های صنعتی، صاحبان صنایع نساجی در استان اصفهان، اعضای هیئت‌علمی دانشکده مهندسی نساجی و دانشجویان علاقه‌مند برگزار شد.

سید مهدی حجازی، مدیر اجرایی رویداد فن آب با بیان اینکه برگزاری این رویداد، حرکت در راستای منافع ملی کشور است، گفت: شاخص GDP کشور حدود ۳۵۰ میلیارد دلار بوده و برای رشد این شاخص، سهم اقتصاد دانش‌بنیان باید از ۲ درصد یعنی ۷ میلیارد دلار، به ۵ میلیارد دلار برسد و هدف‌گذاری این رویداد در صنعت نساجی به‌عنوان یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور، دقیقاً همین نقطه است. اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف است و سرمایه‌های انسانی کشور در دانشگاه باید این ضعف را پوشش دهند.

وی برد اصلی را استقبال صنعتگران از ایده و طرح‌های فناورانه دانست و در ادامه گفت: فراخوان رویداد روش‌های مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی با حمایت کامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در دی‌ماه سال گذشته منتشر شده و تا ۲۰ فروردین، ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

مدیر اجرایی رویداد فن آب تصریح کرد: غربالگری اولیه طرح‌ها با درنظرگیری پارامترهای کیفیت بیان مسئله، روش حل مسئله، اندازه بازار، وجود یا عدم وجود نمونه اولیه، بررسی رقبا، کیفیت تیم ارائه‌دهنده و جریان درآمدی و سرمایه‌گذاری در ۲۵ فروردین‌ماه انجام شد و ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله نهایی راه یافتند.

سرمایه‌گذاری روی نسل جوان، مهم‌ترین کار صنعت و دانشگاه است

افسانه ولی‌پوری، رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان، نسل جوان را سرمایه‌های اصلی کشور دانست و عنوان کرد: این تفکر که معادن، مخازن و ذخایر سرمایه‌های کشور هستند کاملاً منقضی شده و دانشجویان این دانشگاه سرمایه‌های اصلی کشورند و سرمایه‌گذاری روی این نسل مهم‌ترین کار در صنعت و دانشگاه است.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادهایی همچون رویداد استارت‌آپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی باعث ایجاد روحیه و انگیزه در جوانان شده و حمایت صنعتگران را می‌طلبد؛ ازطرفی دستاورد حقیقی انسان، محصول سعی و تلاش اوست و انسان برای رشدیافتن، باید ذهن و فکر خود را به کار گیرد، برای رسیدن به این مقصود نیز تلاش شبانه‌روزی نیاز است.

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص جایگاه این دانشکده در جامعه و سطح بین‌المللی بیان کرد: همکاران بنده در چند سال اخیر موفق به کسب عنوان دانشمند ۲ درصد برتر جهان شده‌اند و این نشان‌دهنده اثرگذاری بین‌المللی دانشکده است، ازطرفی فارغ‌التحصیلی ۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تأثیرگذاری موفق این دانشکده و صنعت نساجی در جامعه را نشان می‌دهد و برای ارتقای این جایگاه‌ها باید تلاش‌ها از سوی دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، تلاش مسئولین دانشکده با رویکرد مهارت‌افزایی بیشتر شده و در این راستا کارگاهی تخصصی با به‌روزترین ماشین‌آلات در جوار دانشکده ایجاد شده است تا در کنار انتقال مباحث علمی، مهارت‌افزایی دانشجویان نیز بیشتر شود؛ اما ارتقای این کارگاه و تجهیزات آن، نیازمند حمایت دانشگاه و صنعتگران است.

گفتنی است، درنهایت ۳ گروه دانشجویی مقام اول تا سوم را کسب کرده و از ۲ شرکت فناور راه‌یافته به مرحله نهایی تقدیر شد. اسامی گروه‌های دانشجویی و شرکت‌های فناور به شرح زیر است.

برگزیدگان بخش دانشجویی:

مقام اول: آقای علی شاکر، از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان

مقام دوم: خانم فرزانه علی حسینی و آقای عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان

مقام سوم: خانم زینب بخشی نفوتی و خانم گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

اسامی شرکت‌های فناور:

شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =