• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
  • کد خبر: 52994
  • readingTime: ۲ دقیقه
وزارت نفت

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی را با اعتبار ۲۰ همت در سطح کشور در دست اجرا دارد.

به گزارش ایراسین، بابک دارابی روز چهارشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در خراسان جنوبی افزود: در دولت سیزدهم سه هزار و ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۱۰ همت (هزار میلیارد تومان) در کشور تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون براساس ارسال صورتحساب‌ها تمامی تعهدات خود را در خصوص تکمیل پروژه‌ها در سطح کشور پرداخت کردیم و برای تکمیل بقیه طرح‌ها آمادگی کامل داریم که پرداخت اعتبارات را نسبت به پیشرفت فیزیکی داشته باشیم.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: اولویت ما در تکمیل طرح‌ها با استان‌های نفت خیز کشور است که البته در دولت سیزدهم استان‌های کم برخوردار هم در اولویت‌های شرکت نفت قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در دوره اول سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و ۸۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد داشتیم که تاکنون ۶۱۰ میلیارد آن تخصیص یافته است.

دارابی گفت: برای ۲۴۰ میلیارد ریال باقیمانده هم اگر اسناد متناسب با پیشرفت فیزیکی ارائه شود، بقیه اعتبارات تعهدی پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصدی تعهدات ما در خراسان جنوبی در دور اول محقق شده و طی سه ما آینده با توجه به قراردادهایی که منعقد شده، طرح‌های سفر اول رئیس جمهور تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور هم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تعهد داریم که در زمینه آبرسانی، آموزشی، بهداشتی و زیرساختی است و تلاش ما این است تا پایان سال جاری پرداخت ۱۰۰ درصدی تعهدات خودمان را داشته باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: باید بیش از گذشته از ظرفیت مردم در تکمیل طرح‌های عمرانی استان استفاده شود چرا که هرگاه مردم پای کار باشند روند کارها با سرعت انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: مصوبات سفر اول رئیس جمهور از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۸۵ درصد اجرایی شده است.

علیرضا عباس‌زاده با تاکید بر تسریع در روند پرداخت اعتبارات وزارت نفت در راستای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان اظهار کرد: هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند نیاز است که قرار شد ۳۷۰ میلیارد ریال آن توسط وزارت نفت در اسرع وقت پرداخت شود.

وی گفت: خراسان جنوبی اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور بود پس باید در زمینه تخصیص اعتبارات هم در سطح کشور پیش‌رو باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در سفر نخست رئیس جمهور ۸۵۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال وزارت نفت در تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد مشارکت دارد که ۶۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر نخست پرداخت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =