• ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
  • کد خبر: 52823
  • readingTime: ۱ دقیقه
سبز

عضو انجمن ترویج علم گفت: بلافاصله بعد از هفته جهانی خلاقیت و نوآوری، روز جهانی زمین نامگذاری شده تا جهانیان را به سمت خلاقیت‌های سبز و دوستدار طبیعت سوق دهند.

به گزارش ایراسین، روز جهانی خلاقیت و نوآوری (ا World Creativity and Innovation Day)، از روزهای جهانی سازمان ملل متحد است که سالانه با هدف آگاهی درباره اهمیت خلاقیت و نوآوری در حل مشکلات با توجه به پیشبرد اهداف توسعه پایدار برگزار می‌شود.

این روز با قطعنامه سازمان ملل متحد و با حمایت ۸۰ کشور ایجاد شد و اولین گرامیداشت روز جهانی خلاقیت و نوآوری، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ بوده است. هدف این روز، تشویق تفکر چند رشته‌ای خلاق در سطح فردی و گروهی است که طبق گزارش ویژهٔ یونسکو، برنامه عمران ملل متحد و دفتر همکاری‌های جنوب-جنوب ملل متحد، نوآوری و خلاقیت در حال تبدیل شدن به ثروت واقعی برای هر کشور در قرن اخیر است.

بر اساس گزارش ایسنا، امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت آخرین روز از هفته جهانی نوآوری است و به همین مناسبت انجمن ترویج علم نشستی با عنوان نوآوری‌های مردمی را برگزار کرد.

در این نشست مریم فیروزی عضو انجمن ترویج علم با بیان اینکه نامگذاری روزهای جهانی سابقه‌ای به قدمت عمر بشر دارد، گفت: این اقدام راهکاری برای جلب توجه بیشتر جهانیان به رویدادهای دارای اهمیت است و در طی آن تلاش می‌شود تا اراده انسان‌ها برای حل مسائل و مشکلات جهانی، بسیج شود.

وی به بیان اینکه نامگذاری روزهای جهانی قبل از تأسیس سازمان ملل وجود داشته است، ادامه داد: سازمان ملل این نامگذاری‌ها را به عنوان ابزاری برای ترویج پذیرفته است.

فیروزی امروز ۲ اردیبهشت را آخرین روز هفته جهانی نوآوری و خلاقیت دانست و یادآور شد: این هفته از ۲۷ فروردین با شعار "قدم بردارید و نوآوری کنید" آغاز شد و دلیل این نامگذاری سالروز تولد لئوناردو داوینچی نقاش، معمار، نویسنده، آناتومیست و دانشمند است.

عضو انجمن ترویج علم با بیان اینکه فردا روز جهانی زمین نامگذاری شده است، گفت: دلیل اینکه بعد از این هفت روزی به نام روز جهانی زمین نامگذاری شده تا جهانیان را به سمت خلاقیت‌های و نوآوری‌های دوستدار طبیعت سوق دهد.

به گفته وی، شعار سال جاری روز جهانی زمین سیاره زمین در برابر پلاستیک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =