کودکان کار

مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: تحقق اهداف مربوطه در خصوص کودکان کار نیازمند همکاری و انجام وظیفه ۱۳ دستگاه اجرایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ناصر چاووشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اشتغال پایدار و تأمین مسکن از مؤلفه‌های اصلی توانمندسازی مددجویان بهزیستی است، اظهار کرد: خیران و نیک‌اندیشان همواره به عنوان بازوان یاریگر بهزیستی در امور مختلف بوده و هستند و تحقق توانمندسازی مددجویان با کمک آن‌ها میسر خواهد شد.

وی اظهار داشت: این سازمان با وجود گستردگی خدمات قابل ارائه با حداقل اعتبارات دولتی به تأمین نیازها و رفع حداکثری مشکلات مددجویان می‌پردازد.

مدیر کل بهزیستی اصفهان افزود: در این راستا ارائه خدمات در حد ممکن و حداکثری به معلولان، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی‌سرپرست یا بد سرپرست، کودکان کار و خیابانی، معتادان و افراد حادثه دیده از آسیب‌های اجتماعی، از جمله اقدامات بخش‌های مختلف بهزیستی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: تمامی این اقدامات در چهار معاونت بزرگ شامل پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی و توسعه منابع با زیر مجموعه‌های گسترده پیگیری و دنبال می‌شود.

چاووشی افزود: تلاش تمامی کارکنان و دست‌اندرکاران امر خدمت رسانی معطوف به توانمندسازی آسیب دیدگان و تسهیل کردن گذران زندگی و حضور آن‌ها در اجتماع است.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی همواره به دنبال تحقق عدالت اجتماعی بویژه برای کسانی است که بدون حمایت دولت و خیران، توان باقی ماندن و بازگشت در مسیر زندگی طبیعی را ندارند.

مدیر کل بهزیستی اصفهان در خصوص شیوه ارائه خدمات به کودکان کار به عنوان یکی از اقدامات مهم بهزیستی گفت: شناسایی، پذیرش، ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی معتقد است که تحقق اهداف مربوطه در خصوص کودکان کار نیازمند همکاری و انجام وظیفه ۱۳ دستگاه اجرایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.

به گزاش ایراسین، در زمان حاضر بالغ بر ۱۳۲ هزار معلول، ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار و یکهزار و ۲۰۰ کودک بد سرپرست یا بدون سرپرست مؤثر در ۴۰ خانه کودک و نوجوان زیر پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استان هستند که بر این اساس اصفهان از نظر آمار و تنوع معلولان در کشور از رتبه پنجم برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =