• ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر: 52419
  • readingTime: ۱ دقیقه
مبارکه سهم خود را در بازار فولاد حفظ می‌کند

فعال بازار آهن و فولاد تأثیر حملات نظامی بر قیمت آهن آلات را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جمشید حسامی در برنامه تلویزیونی شبکه خبر با اشاره به تأثیر حملات نظامی بر بازار آهن آلات اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اقداماتی که اخیراً رخ داد، قیمت‌ها در بازارهای مختلفی به ویژه بازار ارز افزایش داشت که البته می‌توان گفت این رشدها مقطعی هستند و به نظر می‌رسد مجدداً به روند قبلی خود بازگردند.

وی گفت: از سوی دیگر ناگفته نماند که امروز بسیاری از آهن فروشان قیمت محصولات خود را اعلام نکردند؛ چرا که بر اساس پیش بینی‌ها، انتظار دارند روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد و فعلاً تمایلی به فروش ندارند.

فعال بازار آهن و فولاد با بیان اینکه نظر شخصی بنده این است که رشد قیمت‌ها تا همین محدوده خواهد بود و بیش از این پیشرفت نخواهد کرد، ابراز داشت: از طرفی، روند قیمت دلار و بازار فولاد به زودی به روال عادی بازمی‌گردد و تغییرات چشمگیری نخواهیم داشت. بنابراین احتمالاً تا پایان هفته نوسانات ادامه دارد و احتمالاً از هفته آینده مجدداً ثبات به بازار برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که فصل ساخت و ساز در کشور آغاز نشود، خروج بازار آهن و فولاد از وضعیت رکود بعید به نظر خواهد رسید.

حسامی با اشاره به رکود چند ماهه بازار آهن و فولاد خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به بودجه‌ای که برای امسال در نظر گرفته شد، بودجه پروژه‌های عمرانی نسبت به سال گذشته، کاهش یافته و دولت باید در این راستا سیاست انقباضی را پیش بگیرد؛ چرا که امروزه نقدینگی در بازار وجود ندارد و پروژه‌های عمرانی نیز کمک آن‌چنانی برای این حوزه نخواهند داشت. بر همین اساس، انتظار می‌رود جهش قیمت آن‌چنانی یا رونق بازار تا پایان فصل بهار اتفاق نخواهد افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =