• ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
  • کد خبر: 52256
  • readingTime: ۲ دقیقه
محصولات فولادی

براساس پیش‌بینی‌های انجمن جهانی فولاد تقاضای جهانی فولاد در سال میلادی جاری ۱.۷ درصد افزایش و به ۱.۷۹ حدود میلیارد تن خواهد رسید. در این میان فولادسازان چینی روزهای کم رونقی را در سال ۲۰۲۴ سپری خواهند کرد ولی تقاضا برای محصولات فولادی در هند رشد هشت درصدی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس آخرین چشم‌انداز ارائه شده توسط انجمن جهانی فولاد (WSA) در ۹ آوریل تقاضا جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۷ درصد افزایش می‌یابد و به ۱.۷۹ میلیارد تن خواهد رسید. همچنین این انجمن میزان رشد تقاضا جهانی برای فولاد در سال ۲۰۲۵ را حدود ۱.۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرد و تقاضا برای فولاد در سال میلادی آتی به ۱.۸۲ میلیارد تن خواهد رسید. با این اوصاف طبق پیش‌بینی‌های انجمن جهانی فولاد وضعیت بازارهای جهانی در سال ۲۰۲۵ بهتر از ۲۰۲۴ خواهد بود و رونق نسبی به بازار محصولات فولادی باز خواهد گشت.

مارتین تئورینگر، رئیس کمیته اقتصاد انجمن جهانی فولاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به سیاست پولی انقباضی در اقتصاد جهانی همچنان باید شاهد ضعیف ماندن رشد تقاضا جهانی فولاد، بالا ماندن نوسانات بازار بر اثر سیاست‌های پولی و تنش‌های ژئوپلیتیکی بود.

همچنین این انجمن از اقدامات مؤثر و سریع فولادسازان در سطح جهان در راستای کربن‌زدایی و تقویت زیرساخت‌های عمومی برای کاهش آلودگی‌ها و خطرات تغییرات آب و هوایی خبر داد. در مقابل اعضا انجمن معتقدند احتمال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و افزایش سطح بدهی عمومی در اقتصادهای بزرگ جهان وجود دارد که این مسائل سبب خروج اقتصاد فولادسازان جهان از مسیر تعالی خواهد شد.

کاهش تقاضا برای فولاد چین تا ۲۰۲۵

چین بزرگ‌ترین فولادساز جهان به شمار می‌رود که طبق اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد تقاضا برای محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۴ مشابه سال ۲۰۲۳ یعنی حوالی ۸۹۵.۷ میلیون تن باقی خواهد ماند چرا که سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات این کشور همچنان روند کاهشی دارد. ولی انجمن پیش‌بینی کرد تقاضا داخلی برای فولاد چین در سال ۲۰۲۵ با افت یک درصدی به ۸۸۶.۷ میلیون تن کاهش می‌یابد که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به عنوان سال اوج تقاضا برای فولاد در چین از کاهش چشمگیری حکایت می‌کند. در انتها انجمن فولاد میزان رشد تقاضای جهانی فولاد بدون احتساب چین را برای سال ۲۰۲۴ -۲۰۲۵ حدود ۳.۵ درصد پیش بینی کرد.

رشد هشت درصدی تقاضا در هند

بازار داخلی فولاد چین روزهای کم رونقی را در سال ۲۰۲۴ سپری خواهد کرد. در مقابل انجمن جهانی فولاد از پیش بینی رشد هشت درصدی تقاضا برای فولاد در هند طی سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵ خبر داد. بر این اساس میزان تقاضا برای فولاد هند به سرعت در حال رشد است که علت اصلی این موضوع به افزایش مصرف محصولات فولادی در بخش‌های املاک و ساخت و ساز به‌ویژه سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها باز می‌گردد.

میزان رشد سالانه تقاضا برای محصولات فولادی در دیگر مناطق جهان به شرح جدول زیر است:


رشد ۱.۷ درصدی تقاضا جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =