• ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
  • کد خبر: 51488
  • readingTime: ۱ دقیقه
تصادف

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان از کاهش ۹۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های این استان در ایام نوروز امسال خبرداد.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، حسن کحال‌زاده اظهار کرد: این استان با توجه به موقعیت خاص و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب بودن جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: مطابق با اعلام رئیس پلیس راه استان اصفهان و بر اساس آمار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون میزان ترددها در محورهای مواصلاتی استان اصفهان چهار درصد بیشتر شده و بیش از ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار تردد در این مدت به ثبت رسیده است.

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: براساس اطلاعات واصل شده میزان وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته و مطابق با تجزیه و تحلیل کارشناسان این پلیس‌راه، علت ۶۲ درصد از وقوع انواع تصادفات و حوادث ترافیکی و جاده‌ای، سهل انگاری، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و بی توجهی رانندگان به جلو و ۳۱ درصد واژگونی خودرو بوده است.

کحال‌زاده با بیان اینکه تصادفات جرحی نیز چهار درصد کاهش یافته است گفت: بنابر توصیه‌های رئیس پلیس‌راه استان اصفهان، رانندگان الزامی است به این نکته توجه داشته باشند که بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کمترین زمان موجب می‌شود جان سرنشینان خودرو را به خطر بیاندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =