• ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
  • کد خبر: 51412
  • readingTime: ۲ دقیقه
سنگ زمرد

بزرگترین زمرد تراش نخورده جهان در زامبیا کشف شد.

به گزارش ایراسین، بزرگترین زمرد تراش نخورده با کیفیت جواهر در استان معروف به مس در زامبیا کشف شد. این زمرد ۷۵۲۵ قیراط یا ۱.۵۰۵ کیلوگرم وزن دارد و در جولای ۲۰۲۱ در معدن زمرد Kagem کشف شد.
"چیپمبله" که نامش را از کلمه‌ی"کرگدن" از زبان بمبایی گرفته است، دارای رنگ سبز عمیق با مناطق شفاف است. در حالی که وضوح کامل درونی آن به دلیل حالت برش نخورده‌اش نامشخص است، مشاهدات اولیه نشان می‌دهد که این سنگ، کیفیت یک گوهر فوق العاده را دارد. این کشف توسط گروه Gemfields، که این معدن را با مشارکت دولت زامبیا اداره می‌کند انجام شد.

"چیپمببله" اکنون رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین زمرد تراش نخورده با کیفیت جواهری در اختیار دارد. گیلبرتسون، مدیرعامل گروه جمفیلدز گفت: «کشف این زمرد یک نقطه عطف مهم برای صنعت معدن زامبیا و گواهی بر پتانسیل منحصر به فرد معدن زمرد Kagem است. ما متعهد هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که استخراج مسئولانه این گوهر استثنایی، برای نسل‌های آینده به نفع مردم زامبیا خواهد بود.»
زمرد، به عنوان یکی از انواع معدنی بریل، قرن‌ها بشریت را مجذوب خود کرده است. رنگ سبز جذاب و مسحورکننده ی آنها که اغلب یادآور شاخ و برگ‌های بهاری یا یک جنگل عمیق است، در طول تاریخ نماد سلطنت، ثروت و عشق بوده است. مصریان باستان خود را با زمرد می‌آراستند و معتقد بودند که زمرد دارای قدرت تولد دوباره و جوانی ابدی است. رومیان نیز برای زمرد ارزش خاصی قائل بودند و آن را با الهه زهره مرتبط می‌دانستند.
"چیپمبله" هنگامی که در نهایت بریده شده و صیقل داده شود، پتانسیل این را دارد که زمردهای کوچک‌تر متعددی با ارزش‌های بسیار بالا تولید کند.
مالکیت و مکان فعلی Chipembele به طور عمومی مشخص نیست. این سنگ احتمالاً توسط یک کلکسیونر خصوصی یا شرکت جواهرات نگهداری می‌شود و در انتظار پردازش بیشتر و آینده‌ای است که در آن جهان می‌تواند از درخشش آن لذت ببرد، چه به عنوان یک قطعه تکی و الهام بخش، و چه به عنوان مجموعه‌ای از جواهرات کوچک‌تر و نفیس. اما تا امروز، آینده این جواهر خارق العاده در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. آیا این گوهر را با دقت برش می‌دهند و به یک شاهکار خاص و هیبت انگیز تبدیل خواهد شد؟ یا به مجموعه‌ای از زمردهای کوچک‌تر و نفیس تبدیل می‌شود؟ بدون توجه به سرنوشت نهایی خود، "چیپمبله" به عنوان یک یادآور قدرتمند از شگفتی‌های پنهان در زیر سطح زمین و تلاش مداوم برای کشف و قدردانی از این گنجینه‌های طبیعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =