• ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 51406
  • readingTime: ۱ دقیقه
مسافر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در خصوص میزان ورود مسافران به این استان گفت: شاهد روند افزایشی حضور مسافران در مازندران هستیم و تاکنون بیش از ۲ میلیون مسافر به مازندران سفر کردند.

به گزارش ایراسین، حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران به اقامت مسافران در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اقامتگاه اضطراری اشاره کرد گفت: اقامت ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۶ نفر شب از ۲۳ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲، در استان مازندران را تأیید می‌کنم.

وی با بیان اینکه این میزان نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری مازندران بوده افزود: از این تعداد ۹۰۵ هزار و ۷۴۶ هزار نفر در مراکز رسمی اقامت کردند.

ایزدی بیان کرد: در هتل‌ها ۳۲ هزار و ۴۰۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری ۸ هزار و ۴۷ نفر اقامت کردند.

وی با تاکید بر اسکان مسافران در مهمان‌پذیرها به تعداد ۱ میلیون و ۴۰۷ نفر و اسکان در هتل آپارتمان به تعداد ۳۲ هزار و ۱۷ نفر بیان کرد: یکی دیگر از مراکز اقامتی بومگردی هاست که ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر در واحدهای بوم گردی بودند و به ترتیب بقیه در در متل ها، زائرسراها، خانه مسافرها اقامت کردند.

این مسئول ادامه داد: ۱۳۰ هزار و ۷۱۸ نفر در منطقه نمونه گردشگری، ۱۷۲ هزار و ۷۳۱ نفر هم در پارک‌های طبیعت‌گردی ساکن شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی هم داشتیم که ۴۵۷ هزار و ۶۸ نفر از این مجموعه‌ها بازدید کردند.

وی افزود: ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر بازدیدکننده ازجاذبه‌های تاریخی داشتیم و ۶ هزار و ۱۱۰ نفر از موزه‌ها و ۱۸ هزار و ۵۰۱ نفر از بناهای مذهبی بازدید کردند.

هجوم ۲ میلیون گردشگر به مازندران!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: شاهد روند افزایشی حضور مسافران در مازندران هستیم و تاکنون بیش از ۲ میلیون مسافر به مازندران سفر کردند.

ایزدی با تاکید بر اینکه شاهد بازدید مسافران از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی هستیم تصریح کرد: بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، توریستی و تاریخی به بیش از ۳۲۷ هزار نفر رسید.

وی افزود: جاذبه‌های دست ساز، طبیعی و تفریحی انتخاب اول گردشگران و مسافران نوروزی بوده که بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارد.

وی ادامه داد: امسال حضور گردشگران در مازندران بیش از سال‌های گذشته خواهد بود و دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات اجرایی سفر مازندران آمادگی کامل برای ارائه خدمات به گردشگران دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی فعال شده و ایستگاه‌هایی در ورودی شهرها مستقر بوده که لازم است گردشگران با اطلاع کافی و برنامه‌ریزی بهتر راهی سفر شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =