• ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
  • کد خبر: 51339
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش

کارشناس محیط زیست با تأکید به کاهش شدت خشک‌سالی در کشور از بهبود وضعیت بارندگی در استان‌های زاگرس‌نشین خبر داد.

به گزارش ایراسین، محمد درویش در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به اثرات بارش‌های اخیر، گفت: بارندگی ماه‌های بهمن و اسفند ۱۴۰۲ میزان شدت خشک‌سالی کشور را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش داده‌است.

او با اعلام اینکه شدت خشک‌سالی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در نیمۀ نخست اسفند ۱۴۰۲ به ۲۶ درصد رسید، یادآور شد: این میزان در ماه گذشته بالای ۵۰ درصد بود.

کارشناس محیط‌زیست تأکید کرد: وضعیت بارندگی در استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی طبق آمار مرکز مدیریت منابع آب ایران از روند بسیار خوبی برخوردار است.

او ابراز امیدواری کرد که شدت خشک‌سالی در کشور به کاهش ۲۵ درصدی برسد و اضافه کرد: اگر بارندگی‌های ماه فروردین ۱۴۰۳ ادامه یابد احتمال سالی با شرایط بارشی نرمال دور از انتظار نیست.

درویش با اشاره به وضعیت بارندگی در استان‌های زاگرس‌نشین، خاطرنشان کرد: وضعیت بارندگی در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، گلستان، مازندران و کردستان تا حدّ نرمال پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس محیط‌زیست با بیان اینکه شدت خشک‌سالی در لرستان نسبت به آمار ۵۵ ساله در نیمۀ نخست اسفند ۱۴۰۲ به منفی ۱۷ درصد رسید، ابراز کرد: این آمار در سال گذشته منفی ۲۰ درصد بود.

او با اعلام اینکه وضعیت بارندگی در لرستان نسبت به سال گذشته بهبود یافته‌است، افزود: این وضعیت البته نسبت به میانگین از روند خوبی برخوردار نیست.

کارشناس محیط‌زیست با اعلام اینکه ۵۵ میلیون هکتار از وسعت ایران تحت‌تأثیر پوشش برف در اسفند ۱۴۰۲ قرار گرفت، متذّکر شد: این رقم ۲۳ درصد بیشتر از میانگین ۵۰ سالۀ کشور است و اتفاق خوشایندی در وضعیت بارشی ایران رقم خورده‌است.

درویش با ابراز اینکه دی ۱۴۰۲ یکی از خشک‌ترین ماه‌های ایران در ۵۰ سال اخیر بود، گفت: بارندگی ماه‌های بهمن و اسفند هنوز نتوانسته‌است که کمبود بارش چهارماه نخست زمستان امسال را جبران کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =