بارش

اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در پی هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه بارشی به همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اعلام آماده باش و از لغو مرخصی‌های اعضای مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: از اواخر امروز تا چهارشنبه این هفته در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، طوفان لحظه‌ای و کاهش دما پیش بینی شده که شدت بارش‌های رگباری باران از روز سه شنبه در نواحی غرب، جنوب و مرکزی استان خواهد بود.

منصور شیشه فروش اظهار داشت: همچنین وزش باد شدید از بعد از ظهر روز سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه با شدت بیشتر در مناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان خواهد بود که شدت بارش‌های رگباری روز سه شنبه با هشدار سطح نارنجی در نوار جنوبی، غربی و نیز محدوده‌های مرکزی استان همراه خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این بارش‌ها در شهرستان‌های فریدون‌شهر، سمیرم، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، خوانسار، دهاقان، شهرضا، خمینی شهر، اصفهان، لنجان، مبارکه، نجف آباد، فلاورجان، تیران و کرون، شاهین شهر و میمه، برخوار، کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه و نیز مناطق پشتکوه و اسلام آباد فریدون‌شهر، کبوترآباد، مورچه‌خورت، دهق، علویجه و محدوده فرودگاه شدت خواهد داشت.

وی یادآور شد: همچنین هشدار سطح نارنجی وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک از بعد از ظهر روز سه شنبه تا اواخر چهارشنبه در جنوب استان و در شهرستان‌های

سمیرم، نائین، اردستان، خورو بیابانک، ورزنه، کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه، ورزنه، هرند، جرقویه، فریدن و فریدون‌شهر پیش بینی می‌شود.

شیشه فروش، خواستار تقویت نیروهای عملیاتی، تجهیزات دستگاه‌های امدادی و ستادهای خدمات سفرهای نوروزی برای پیشگیری و کنترل حوادث احتمالی ناشی از سیلاب، طوفان، آب‌گرفتگی معابر، جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب منطقه‌ای، فاضلاب، برق، دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها شد.

وی، با توجه به پیش بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی جاده‌ها، معابر شهری و روستایی، جاه‌های مرزی بین اصفهان و استان‌های مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد بر لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده به کار بودن ماشین آلات در معابر شهری، روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی تاکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، همچنین رعایت الزامات ایمنی در محل‌های اسکان مسافران، کمپ‌های اسکان موقت و مناطق گردشگری، تقویت امکانات امداد سیل و تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران و گردشگران را ضروری دانست.

وی بر عدم انجام سفرهای غیر ضروری در این ۲، اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها و چادرهای محل استقرار تیم‌ها و بازارچه‌های موقت در برابر تندبادهای موقتی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی پلیس در جاده‌ها تاکید کرد.

شیشه فروش یادآور شد: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد، گرد و خاک و بارش رگبار باران در این مدت ضروری است.

وی همچنین رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گاز سوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ها، اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، گردشگری، کارگاه‌ها، معادن، مساجد و محل‌های اسکان مسافران را یادآور شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه و بمنظور ارائه خدمات امدادی در بارندگی‌های پیش رو ۵۲۰ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، جاده‌های روستایی و شهری، پایگاه‌ها و راهدارخانه‌ها به همراه تجهیزات و ماشین آلات در ۲۲۱ پایگاه ثابت و سیار اورژانس ،۴۶ راهدارخانه، ۴۶ پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر، پاسگاه‌های پلیس راه، واحدهای خدمات شهری و آتش نشانی در ۱۱۴ شهرداری استقرار یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران اصفهان خاطرنشان کرد: شماره‌های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه‌ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش نشانی، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی به منظور پاسخ گویی به امداد خواهان به صورت شبانه روز ارائه خدمت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =