• ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 50834
  • readingTime: ۱ دقیقه
نت

کارشناس برنامه‌ریزی و تعالی سیستم‌های نگهداری و تعمیرات گفت: می توان گفت ۸۰ درصد ایده ها و تبادل نظرات در همایش های نت عملی خواهد و برخی مباحث مانند هوشمند سازی کارخانه ها به دلیل بستر محدود اینترنت شاید به طور کامل عملی نشود.

حمیدرضا عبدیان کارشناس برنامه‌ریزی و تعالی سیستم‌های نت در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از همایش نگهداری و تعمیرات صنایع فولاد و معدنی خیلی بهره بردم، در سمینارهای قبل هم شرکت کرده بودم کارگاه‌هایی که برگزار می‌شد ارائه گزارش‌ها و تکنیک‌ها مستمر بود و گزارش‌هایی که انجمن تعمیرات و نگهداری ایران ارائه داد به لحاظ نو بودن بسیار کاربردی بود.

وی افزود: در دوره‌های گذشته همایش به صورت عمومی و مختص تمام صنایع برگزار می‌شد اما این بار به صورت تخصصی فولاد برگزار شد، ارتباط میان مدیران تعمیرات و نگهداری کارخانه‌های فولادی در این همایش منجر به هم اندیشی‌های کاربردی خواهد شد.

کارشناس برنامه‌ریزی و تعالی سیستم‌های نگهداری و تعمیر در بیان پیشنهادات خود در خصوص بالا بردن کیفیت همایش‌های نت اظهار کرد: اگر از شرکت‌های خارجی هم برای هم اندیشی بیشتر در این همایش‌ها دعوت شود قطعاً شرایط بهتری در حوزه نت ایران خواهیم داشت، البته از شرکت‌های دیگر به صورت ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار کردیم اگر مدیران تورهایی برای شرکت در همایش‌های بین المللی نت ترتیب دهند قطعاً کارایی بیشتری خواهد داشت.

وی در بیان فاصله شعار تا عملیاتی شدن ایده‌ها در حوزه نت کشور گفت: می‌توان گفت تا ۸۰ درصد این ایده‌ها و تبادل نظرات در همایش‌های نت عملی خواهد و درصدی کمی از آنها هم به دلیل شرایط کشور مانند هوشمندسازی کارخانه‌ها به دلیل بستر محدود اینترنت شاید به طور کامل عملی نشود، مبحث دیگر هم امنیت هست که ما به دلایل تحریم‌ها باید سیستم‌های کنترل و تولید در صنایع را بومی سازی کنیم زیرا سرورهای اروپایی ممکن است به دلیل تحریم ما را پشتیبانی نکنند.

عبدیان بیان کرد: هر مؤسسه و سازمانی باید توانمندی‌های خودش را شناسایی و تقویت کند تا بتواند در دنیا مطرح شود به عنوان مثال در صنعت کشاورزی و در کاشت زعفران و پسته می‌توانیم تمرکز کنیم و در دنیا برند باشیم، در مابقی صنایع از کشورهای دیگر کمک بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =