سفر

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس پیش‌بینی مرکز مدیریت راه‌های کشور، با افزایش پنج درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۳، میانگین سفر به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در روز می‌رسد.

به گزارش ایراسین، محمد تیموری در گردهمایی رؤسای ادارات حمل و نقل مسافر کل کشور اظهار داشت: شعار سازمان راهداری، همواره ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی پیش‌رو، عنوان‌کرد: در راستای اجرای سیاست ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌شده، باید پایانه‌ها به محلی برای گذر و عبور مسافران تبدیل شده و دیگر محل اقامت و ایستایی آن‌ها نباشند.

تیموری با اشاره به اولویت‌های پیش رو در تحقق سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۳، بر ضرورت پیش‌فروش، تعدیل و مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌شده، افزایش ظرفیت و استفاده از داده‌های سامانه‌ها تاکید کرد.

وی تصریح‌کرد: در نوروز ۱۴۰۳ از اطلاعات سامانه «داپ» (داده‌کاوی آنی پلاک‌ها) استفاده شده و علاوه بر دوربین‌های پلاک‌خوان، با نصب دوربین‌های نامحسوس اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت تردد در سطح محورهای مواصلاتی به‌دست خواهد آمد.

بر اساس گزارش ایرنا، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همچنین با استفاده از تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲، اورهال و ترمیم ماشین‌آلات در حوزه مسافری در اولویت کار قرار گرفته که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در این زمینه اختصاص یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =