سیل

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی روزهای اخیر و جاری شدن سیلاب در بلوچستان، مطابق برآورد اولیه ۱۴ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های منطقه وارد شده است.

به گزارش ایراسین، مجید محبی اظهار کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی از ابتدای هفته تاکنون و بارندگی روزهای اخیر و جاری شدن سیلاب در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، مطابق برآورد اولیه ۱۴ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های منطقه وارد شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عمده خسارات به راه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده است، افزود: تاکنون تعدادی پل تخریب شده و مسیرهای مواصلاتی آسیب دیده‌اند اما در مجموع با تلاش راهداران و تیم‌های امدادی در حال حاضر همه محورهای مواصلاتی اصلی سطح استان باز است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از محورهای روستایی در پی طغیان رودخانه‌ها مسدود هستند، گفت: با توجه به پیش بینی فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر امروز در جنوب استان و صدور هشدار هواشناسی جوی سطح قرمز، همه تیم‌های امدادی در حال حاضر در آماده‌باش هستند و توصیه اکید داریم مردم از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی خودداری کنند.

بر اساس گزارش ایسنا، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: از امشب تا صبح جمعه ۹ تا ۱۱ اسفندماه، در شهرستان‌های دشتیاری، چابهار، کنارک، قصرقند، نیک شهر، سرباز، راسک، جنوب مهرستان، سراوان و سیب و سوران رخداد رگبار شدید و رعد برق و احتمال بارش تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: توصیه می‌شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود، در ترددهای دریایی احتیاط و مدیریت سدها انجام شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =