اینترنت

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی از راه‌اندازی آزمایشگاه ساخت سریع اینترنت اشیا خبر داد.

به گزارش ایراسین، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی با بیان اینکه این ستاد بر توسعه فناوری‌های نوظهور شکل گرفته است، تأکید کرد: کشور ما نیروی متخصص لازم در حوزه اینترنت اشیا را دارد و به همین جهت در فراخوان‌های مرتبط با این موضوع و همچنین برگزاری هکاتون‌های مرتبط به جذب نخبگان این حوزه خواهیم پرداخت.

سید محمد کرباسی افزود: طرح ساخت آزمایشگاه سریع اینترنت اشیا هنوز در مرحله اولیه قرار دارد و امیدواریم تا تابستان ۱۴۰۳ این آزمایشگاه به بهره‌برداری برسد.

کرباسی با اشاره به کاربردهای IOT در حوزه کسب و کار گفت: در تعامل و برقراری ارتباط با بخش خصوصی و دولتی در راستای تربیت متخصصین در این حوزه و همچنین مسیر تسهیل‌گری و حمایت ویژه نهادهای حاکمیتی حتی برای صادرات محصولات اینترنت اشیا به کشورهای دیگر هستیم.

بر اساس گزارش ایسنا، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات تأکید کرد: هدف از آزمایشگاه ساخت سریع اینترنت اشیا، حضور متخصصین حوزه فناوری اینترنت اشیا (IOT) است که با آزمون و شبیه‌سازی در این حوزه و گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط می‌توانند زمینه اشتغال پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان را در کشور فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =