خلجی

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در دستورالعمل انتظام بخشی و شفاف‌سازی شیوه انجام مسئولیت اجتماعی یازده سرفصل تعریف شده است که رعایت آنها بسیاری از اهداف این حوزه را محقق می‌سازد.

به گزارش ایراسین، سپهر خلجی در نشستی با موضوع روند تحقق اجرای دستورالعمل مسئولیت اجتماعی گفت: شفافیت و نظارت پذیری هزینه کردهای حوزه مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های وابسته، تابع، زیرمجموعه و تحت کنترل دولت در راستای انضباط بخشی و اثربخشی اعتبارات است.

وی توجه به کارکردهای اصلی مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دولتی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در دستورالعمل انتظام بخشی و شفاف سازی شیوه انجام مسئولیت اجتماعی یازده سرفصل تعریف شده است که رعایت آنها, بسیاری از اهداف این حوزه را محقق می‌سازد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت استانداردسازی ارائه گزارش هزینه کردها و مشخص بودن فرایندهای تصمیم‌گیری و نظارت پذیر بودن این مسیر را بسیار مهم ذکر کرد.

در این نشست روند فعلی بررسی مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌های نفت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دستورالعمل انتظام بخشی و شفاف سازی شیوه انجام مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های دولتی توسط دولت تدوین و ابلاغ شد، که موجب آن تمام شرکت‌های وابسته به دولت مکلف به ثبت عملکرد خود در حوزه مسئولیت اجتماعی هستند.

شایان ذکر است که این نشست با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و آموزش وپرورش مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =