کرونا

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: هیچ سویه جدیدی از کرونا مشاهده نشده است.

به گزارش ایرا سین و به نقل از بازار، رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص انتشار برخی اخبار به نقل از وی مبنی بر شناسایی اولین مورد ابتلاء به سو یه جدید کرونا در کشور اظهار کرد: هیچ سو یه جدیدی از کرونا مشاهده نشده است. زیر سو یه JN۱ مدت‌ها پیش همراه با زیرسویه‌های دیگر گزارش شده بود و سو یه جدید محسوب نمی‌شود. همچنین تظاهرات بالینی این زیر سو یه در زمان شناسایی شبیه به سرماخوردگی بود و مرگ و میری در پی نداشت.

رحیم سروری در خصوص مصاحبه روز گذشته خود در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مورد یک زیر سو یه او میکرون کرونا به نام JN۱، گفت: این زیر سو یه مدت‌ها قبل در کشور شناسایی شده بود و سو یه جدید محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این زیر سو یه برای اغلب مردم و بویژه رسانه‌های کشورمان شناخته شده است، گفت: سوال یکی از خبرنگاران در نمایشگاه نیز مبنی بر این بود که آیا مواردی از این زیر سو یه که در آمریکا شناسایی شده در ایران مشاهده شده است یا خیر که به وی توضیح دادم که JN۱ اساساً سو یه جدید محسوب نمی‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به قدرت و حساسیت سیستم‌های تشخیص مولکولی انستیتو پاستور تاکید کرد: سیستم‌های تشخیصی انستیتو به صورت مستمر و روزآمد زیرسویه‌های مختلف را شناسایی می‌کند که JN۱ نیز مدت‌ها قبل به همراه زیرسویه‌های دیگر شناسایی و گزارش شده بود، لذا سو یه جدیدی محسوب نمی‌شود.

سروری با بیان اینکه این زیر سو یه علاوه بر آمریکا در بسیاری دیگر از کشورها نیز گزارش شده بود، خاطرنشان کرد: تظاهرات بالینی این زیر سو یه در زمان شناسایی مانند بسیاری دیگر از زیر سو یه ها، شبیه به سرماخوردگی بود و هیچ مرگ و میری در پی نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =