• ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
  • کد خبر: 49763
  • readingTime: ۲ دقیقه
گندم

روند ریزشی قیمت ذرت، سویا و گندم با افزایش تولید توسط تولیدکنندگان بزرگ این محصولات ادامه‌دار است. هفته گذشته قیمت‌ها در بازار آنها به کف ۳ سال گذشته رسید و همچنان نسبت به افزایش قیمت آنها چشم‌انداز مثبتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته ذرت به پایین‌ترین قیمت در طول ۳ سال گذشته رسید، همزمان قیمت گندم و سویا نیز به کف‌های مهمی رسیدند و انتظار می‌رود روند نزولی آنها همچنان ادامه داشته باشد. افزایش بارندگی‌ها و انتظار برای برداشت بیشتر محصولات منجر به ریزش تاریخی قیمت بسیاری از مواد غذایی شده است و در این ریزش قیمت، ذرت پرچم‌دار است.

قیمت ذرت در طول هفته گذشته به ۴۱۹ دلار برای هر بوشل سقوط کرد. این پایین‌ترین قیمت ذرت از دسامبر ۲۰۲۰ بود و در صورت از دست رفتن این محدوده قیمتی احتمال ادامه روند نزولی ذرت تا کانال ۳۰۰ دلار نیز وجود دارد.

قیمت جهانی مواد غذایی بر مدار کاهش

پیش‌بینی می‌شود ذخایر ذرت آمریکا تا پایان سال زراعی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ افزایش پیدا کند، ضمن اینکه افزایش بارندگی در کشورهای آمریکای جنوبی چشم‌انداز افزایش تولید ذرت را تقویت کرده است. در مقابل تقاضا برای خرید ذرت در ماه‌های گذشته کاهشی بود. بسیاری از فعالان بازار سقوط قیمت ذرت تا کانال ۳۰۰ دلار به ازای هر بوشل را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند. همزمان با ریزش قیمت ذرت، قیمت سویا نیز به پایین‌ترین قیمت از دسامبر ۲۰۲۰ سقوط کرد. در آخرین روز معاملاتی هر تن سویا به قیمت ۱۱۶۸ دلار به ازای هر بوشل معامله شد. با این حال فعالان بازار از سقوط احتمالی قیمت سویا به ۸۰۰ دلار به ازای هر بوشل در آینده‌ای نزدیک می‌گویند.

قیمت جهانی مواد غذایی بر مدار کاهش

وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی از مازاد عرضه سویا ابراز نگرانی کرد. تولید بالای ذرت توسط تولیدکنندگان برتر جهانی مانند برزیل هم قیمت سویا را نزولی کرد و هم مانعی برای صادرات آن توسط کشورهایی مانند آمریکا شده است. قیمت‌ها در بازار گندم به مراتب بهتر از ذرت و سویا است ولی آمار معاملات ماه‌های گذشته از کاهش شدید تقاضا برای گندم خبر می‌دهد. اکنون گندم نیز در کف قیمتی مهمی معامله می‌شود. چند ماه قبل قیمت هر بوشل گندم به محدوده ۵۴۰ دلار به ازای هر بوشل رسید و سپس اندکی صعودی شد با این حال هفته گذشته در کانال ۵۶۰ دلار به ازای هر بوشل معامله شده است.

قیمت جهانی مواد غذایی بر مدار کاهش

عرضه در بازار گندم روند افزایشی دارد ضمن اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد سیلوهای پر و آماده صادرات روسیه قیمت گندم تولیدی سایر تولیدکنندگان را متأثر کرده است. وزارت کشاورزی آمریکا مدعی است روسیه به زودی صادرات گندم را افزایش می‌دهد و این مسئله در کنار افزایش تولید گندم قیمت آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فعالان این بازار از احتمال کاهش قیمت گندم تا کانال ۳۰۰ دلار در ماه‌های آینده سخن می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =