• ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر: 49416
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمش فولاد

بیگ‌مینت در گزارشی مدعی شد، یک شرکت ایرانی هفته گذشته موفق به فروش محموله‌ ۳۰ هزار تنی شمش فولاد با قیمت ۵۱۰ دلار به ازای هر تن شده‌ است، قیمت این معامله نسبت به هفته گذشته ۱۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیگ‌مینت در گزارشی از جهش ۱۰ دلاری قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در هفته‌های گذشته خبر داد. بیگ‌مینت مدعی شد یک فولادسازان ایرانی موفق به فروش محموله ۳۰ هزار تنی شمش فولاد با قیمت ۵۱۰ دلار به ازای هر تن شده است. این محموله باید اواسط ماه آوریل به خریدار تحویل داده شود. بر اساس این گزارش قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در این هفته نسبت به هفته گذشته ۱۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. منابع مختلف مدعی‌اند دو هفته قبل نیز یک محموله دیگر شمش فولاد صادراتی ایران با قیمت ۵۰۰ دلار به ازای هر تن معامله شده بود.

جهش ۱۰ دلاری قیمت شمش فولاد صادراتی ایران

براساس این گزارش قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به بالاترین میزان از ماه آوریل سال ۲۰۲۳ رسید و همچنان احتمال ادامه روند صعودی قیمت‌ها وجود دارد. آخرین گزارش‌های پلتس از رشد قیمت شمش فولاد صادراتی دریای سیاه خبر می‌دهد و این اتفاق منجر به رشد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران می‌شود. گزارش‌های تأیید نشده نشان می‌دهد فروشندگان ایرانی قیمت پیشنهادی خود را ۵۱۷ دلار به ازای هر تن رسانده‌اند و امیدوارند قیمت شمش در ماه مارس به سقف ۵۴۰ دلار به ازای هر تن برسد.

بخش دیگر گزارش بیگ‌مینت نشان می‌دهد در کنار افزایش قیمت، حجم صادرات شمش فولاد ایران نیز در ماه دسامبر افزایش یافته است. در طول ۱ سال گذشته تنها در ماه‌های فوریه، ژوئن و دسامبر سال ۲۰۲۳ صادرات شمش فولاد ایران به بیش از نیم میلیون تن رسید و در دو ماه ژانویه و آگوست ۲۰۲۳ کمتر از ۰.۳ میلیون تن بود. هنوز میزان صادرات شمش فولاد در ماه ژانویه ۲۰۲۴ مشخص نشده است ولی کمتر از نیم میلیون تن پیش‌بینی می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد فولادسازان ایرانی با افزایش قیمت شمش فولاد انگیزه بیشتری برای صادرات این محصول به سایر کشورهای جهان داشته باشند.

کاهش شدید قیمت شمش فولاد در بازارهای جهانی با کاهش صادرات این محصول در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ همراه بود. اکنون روند صادراتی شمش فولاد شرایط ایده‌آلی دارد. بیگ‌مینت در انتهای گزارش مدعی شد با وجود جهش قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در بازارهای جهانی ولی روند قیمتی میلگرد و شمش فولاد در داخل ایران به دلیل کاهش شدید تقاضا نزولی است. آخرین معاملات بورس کالا نشان می‌دهد سطح تقاضا برای میلگرد به شدت پایین است ولی شمش فولاد پس از رکود ماه‌های گذشته در چند معامله پایانی بورس کالا مورد توجه خریداران قرار گرفت تا قیمت آن افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =