• ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر: 49388
  • readingTime: ۲ دقیقه
مسکن

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط تا پایان سال جاری از ۷۰ هزار نفر هم فراتر خواهد رفت.

به گزارش ایراسین، روح‌الله اکبری روز چهارشنبه در مراسم واگذاری زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند در قالب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در شهر جدید بهارستان اصفهان اظهار کرد: از این تعداد تاکنون به ۳۸ هزار نفر در قالب سه پویش «پیامبر رحمت (ص)»، «غدیر» و «مهدوی»، زمین واگذار شده است.

وی اضافه کرد: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط تا پایان سال جاری از ۷۰ هزار نفر هم فراتر خواهد رفت.

وی با بیان سختی تأمین زمین در شهر جدید بهارستان اضافه کرد: اولویت واگذاری زمین برای خانواده‌های دارای چهار فرزند در نظر گرفته شده است اما بزودی زمینِ مورد نیازِ خانواده‌های سه فرزندی هم تأمین و به آنها تقدیم خواهد شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برای ساخت مسکن، با تدبیر دولت سیزدهم و تصویب مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

وی اظهار داشت: امروز دولتی مسؤولیت کار را بر عهده دارد که اقدامات اساسی در زمینه تأمین مسکن به عنوان یکی از کالاهای اساسی خانوار، که امنیت روانی خانواده به آن بستگی دارد، انجام داده است.

اکبری با بیان اینکه دولت سیزدهم برای امنیت مردم و تحکیم خانواده‌ها، دیوار خانه‌ها را ساخت، خاطرنشان کرد: روزی که قرار بود دولت سیزدهم بر سر کار بیاید عده‌ای می‌گفتند این دولت می‌خواهد بین مردم دیوار بکشد اما همگان دیدند که دولت رئیسی برای امنیت مردم و تحکیم خانواده‌ها، دیوارِ خانه‌ها را می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دولت‌ها حاضر نشدند زیر بار مسؤولیت ساخت مسکن بروند و طرح‌های حمایتی را نامناسب می‌نامیدند اما دولت سیزدهم با وجود اینکه درک و شناخت خوبی از دشواری ساخت مسکن داشت، از زیر بار این مسؤولیت بزرگ، شانه خالی نکرد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن بیان کرد: طرح بزرگ جهش تولید مسکن به صورت نهضتی و مردمی شروع شد و تا امروز ۵۶ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در سطح کشور تأمین شده و حدود ۳۱ هزار هکتار آن در حال آماده‌سازی است.

وی گفت: دولت نهم و دهم کارهای عمرانی زیادی در حوزه مسکن انجام داد و در مجموع حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین الحاق کرد اما امروز در دولت سیزدهم حدود ۵۶ هزار هکتار زمین تأمین شده است.

به گفته وی، زمین را در جنگ هم می‌توان به دست آورد اما تبدیل زمین به سرزمین، به حکمت، خِرد و فرزانگی نیاز دارد

اکبری ادامه داد: کشور بدون جمعیت معنایی ندارد و هر کشور برای ساخت و آبادانی خود به جمعیت جوان، فعال و پویا نیاز دارد تا بتواند در زمینه اشتغال فعال باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تنظیم جمعیت در دوره‌های گذشته به سمت رشد منفی جمعیت حرکت کردیم و در آینده هرم سنی جمعیت کشورمان پیر خواهد شد.

اکبری هشدار داد: هفت سال طلایی و پنجره فرصت از زمان تصویب این قانون پیش بینی شده است و اگر نتوانیم پیری جمعیت را کنترل کنیم و در این مدت جمعیت کشور به سمت جوانی حرکت نکند، ۲۰۰ سال طول خواهد کشید تا بتوانیم از هرم پیری جمعیت خارج شویم.

وی افزود: در پی آن با بحران‌هایی از جمله بحران صندوق‌های تأمین اجتماعی مواجه خواهیم شد که میزان عوائد آنها بشدت کاهش و در مقابل شمار مستمری بگیران و بازنشستگان بشدت افزایش پیدا خواهد کرد و ناترازی اساسی در جمعیت کشور پیش خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =