سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حملات هوایی و موشکی دیشب آمریکا و انگلیس به یمن را شدیداً محکوم کرد و تداوم این اقدامات خودسرانه را تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی خواند.

به گزارش ایراسین، حملات هوایی و موشکی شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن با واکنش ایران مواجه شد.

در همین ارتباط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) ۱۵ بهمن ماه حملات هوایی و موشکی شب گذشته آمریکا و انگلیس به شهرها و مناطق مختلفی در یمن را به شدت محکوم کرد.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که آمریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به اهداف حوثی‌ها در یمن حمله کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم در این باره اعلام کرد که آمریکا و انگلیس در ساعات گذشته ۴۸ حمله هوایی به یمن انجام داده‌اند شامل: ۱۳ حمله به صنعا، ۹ حمله به استان حدیده، ۱۱ حمله به استان تعز، ۷ حمله به استان بیضاء، ۷ حمله به استان حجه و یک حمله به استان صعده.

کنعانی این حملات را نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض فاحش حقوق بین الملل توسط آمریکا و انگلیس خواند و گفت که تداوم اینگونه اقدامات خودسرانه، یک ماجراجویی آشکار و تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی ماجراجویی‌های نظامی آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به کشورهای منطقه را ادامه سیاست و رویکرد اشتباه این دو کشور در استفاده از رویکرد نظامی گری برای پیشبرد اهداف نامشروع آنان در منطقه خواند و گفت که این ماجراجویی‌های نظامی تعارض کاملاً آشکاری با ادعاهای مکرر واشنگتن و لندن دارد که می‌گویند خواستار گسترش جنگ و درگیری در منطقه نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس در تداوم حمایت تمام عیار خود از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با اقدامات نظامی خود در سطح منطقه، در حال دامن زدن به هرج و مرج، بی نظمی، ناامنی و بی‌ثباتی با هدف ایجاد فضای تنفسی برای این رژیم جنایت پیشه و متهم به نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستند و بی تردید جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن آمریکا و انگلیس مسؤولیت دارد.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حملات جدید آمریکا و انگلیس علیه این کشور اعلام کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی تا پایان تجاوز به غزه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =