معروفخانی

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو طرح توسعه‌ای در فولاد هرمزگان در دست اجرا است

به گزارش خبرنگار ایراسین، عطاالله معروفخانی ظهر پنحشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان که با حضور عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: در طول ۱۵ سال گذشته تا سال ۱۴۰۰ در فولاد هرمزگان هیچ طرح توسعه‌ای آغاز نشده بود و در بهمن ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم ۵ طرح مهم آغاز شد و این پروژه‌ها پیشرفت‌های خوبی را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز نیز عملیات اجرایی چهار طرح توسعه‌ای با حضور وزیر صمت آغاز می‌شود، افزود: طرح مگامدول احیای مستقیم ۱.۶ میلیون تنی آهن اسفنجی، افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۲ میلیون تن، واحد شماره سه گازهای صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت و طرح نورد گرم ۱.۷ میلیون تنی عنوان این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه طرح مگامدول قرار بود در سال ۱۳۹۵ آغاز شود و به دلیل تحریم‌ها این طرح روی زمین ماند، گفت: امروز با همت نخبگان داخلی اجرای این پروژه آغاز می‌شود، این مگامدول جز مگامدول‌های بی نظیر در دنیا است و همزمان سه محصول خروجی خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز عملیات واحد تولید گازهای صنعتی شماره سه نیز گفت: این واحد دارای ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت است.

فولاد هرمزگان از تک محصولی خارج می‌شود

معروفخانی ادامه داد: عملیات اجرایی نورد شرکت فولاد هرمزگان که آرزوی دیرینه کارکنان این شرکت بود، امروز آغاز خواهد شد و با بهره‌برداری از آن، فولاد هرمزگان از تک محصولی خارج می‌شود و محصول این بخش ورقی خاص است که تاکنون در کشور تولید نشده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورویی برای همه پروژه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: باید توجه داشت پروژه‌های در دستور کار فولاد هرمزگان از بزرگ‌ترین پروژه‌های در دستور کار شرکت‌های فولادی کشور است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه کارخانه آهک سازی فولاد هرمزگان امروز به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: این طرح در دولت سیزدهم آغاز و در بازه زمانی کوتاه به بهره برداری رسید، با بهره برداری از این کارخانه دیگر نیازی به خرید آهک از دیگر استان‌ها نداریم.

بهره برداری از ۲ طرح مگامدول فولاد هرمزگان در اسفند سال ۱۴۰۳

وی ادامه داد: ۲ طرح مگامدول فولاد هرمزگان نیز اسفند ماه سال آینده بهره برداری خواهد شد و طی دو سال آینده با بهره برداری کامل از پروژه‌هایی که امروز آغاز شده، اشتغال زایی سه هزار نفری را در استان خواهیم داشت.

معروفخانی در ادامه با بیان اینکه بر مبنای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به بومی‌سازی گفت: امروز فولاد هرمزگان از بومی سازی عبور کرده و به سمت دانش و فناوری رفته و مرجعی در سطح شرکت‌های فولادی کشور در حوزه دانش و نوآوری است.

وی اضافه کرد: فولاد هرمزگان اولین شرکت فولادی است که فولاد سبز را طی قراردادی که با شرکت پالایش نفت ستاره منعقد کرده‌ایم محقق خواهد کرد.

معروفخانی با اشاره به اینکه ریاست جمهور همواره بر تولید فولاد سبز تاکید داشته است، گفت: طی چند ماه آینده ما این محصول را تولید خواهیم کرد و هیدروژنی که همواره هدر می‌رود را تا سه ماه آینده به تولید فولاد سبز خواهیم رساند.

وی با اشاره به محدودیت‌های انرژی در شرکت‌های فولادی تصریح کرد: سال گذشته علی‌رغم همه محدودیت‌ها از ظرفیت اسمی عبور کردیم و این آرزو بعد از ۱۶ سال تحقق یافت.

مدیرعامل شرکت فولادهرمزگان با بیان اینکه امروز بهترین محصولات اسلب در فولاد هرمزگان تولید می‌شود، گفت: امروز شاهد صف کشی کشورهای اروپایی برای خرید اسلب‌های فولاد هرمزگان هستیم.

تراکم مشتریان برای خرید اسلب فولاد هرمزگان

وی با بیان اینکه مشتریان داخلی فولاد هرمزگان نیز علی رغم بالا بودن مسافت و بالا بودن قیمت، استفاده از این محصول را ترجیح می‌دهند، اضافه کرد: امروز در همه آیتم‌ها افتخار آفرینی داریم و سال گذشته ۳۶ رکورد را ثبت کردیم و امسال نیز تا امروز در فولاد هرمزگان با ۲۸ رکورد، افتخاری دیگر آفریدیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون در زمینه تکریم نیروی انسانی برنامه ریزی داشته‌ایم، گفت: در زمینه حقوق کارگران ترمیم انجام شد، قانون کار را رعایت کردیم، بیمه‌های تکمیلی، حوادث و عمر را پوشش دادیم و با تشکیل صندوق درمان همه بیماری‌های خاص را از صفر تا صد تحت پوشش خدمات درمانی قرار دادیم.

وی با اشاره به پشتیبانی کارکنان فولاد هرمزگان در جریانات اعتراضات از انقلاب و رهبری اظهار کرد: در شرایطی که همه کشور درگیر بحران بود، کارکنان فولاد هرمزگان با رکوردزنی پی در پی پشتیبانی خود از انقلاب و رهبری را نشان دادند.

تحت پوشش قرار دادن ۲۰ هزار یتیم طی ۲ سال و ۱۰ ماه

معروفخانی در خصوص فعالیت‌های فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت اجتماعی ابراز کرد: طی ۲ سال و ۱۰ ماه گذشته ۲۰ هزار یتیم را تحت پوشش قرار دادیم و در بحث کمک به بیماران دیالیزی ۱۰ دستگاه را از آلمان خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم.

وی با اشاره به حمایت از یک هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۶۰ رشته ورزشی را از دیگر اقدامات شرکت فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: حمایت‌ها به اندازه‌ای بود که در فوتبال ساحلی کارگری قهرمان جهان شدیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان راه‌اندازی شبکه آب آشامیدنی در ۱۴۸ روستای محروم استان هرمزگان را نیز از دیگر اقدامات شرکت فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت اجتماعی اعلام کرد و گفت: همه خانه‌های سالمندان و کودکان بی سرپرست تحت پوشش فولاد هرمزگان قرار گرفته و احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی بندرعباس نیز توسط این صنعت در دست بهره برداری است.

راه‌اندازی اولین هنرستان فولادی کشور

وی اضافه کرد: سال گذشته با هماهنگی آموزش و پرورش ۱۵۰ دانش آموز کنکوری را در بشاگرد شناسایی کردیم و توسط بهترین اساتید کنکور آموزش داده شدند و در دانشگاه‌های تراز اول کشور قبول شدند.

معروفخانی راه‌اندازی اولین هنرستان فولادی کشور به همت فولاد هرمزگان را دیگر دستاورد فولاد هرمزگان اعلام کرد و ادامه داد: ۱۴۸ دانش آموز در این هنرستان مشغول به تحصیل شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =